3 manieren om vertrouwen en klantrelaties op te bouwen door personalisatie

Gepubliceerd 15 juni 2022
Laatst gewijzigd 15 juni 2022

Door COVID-19 en de snel veranderende verwachtingen van de consument werd de financiële dienstenmarkt gedwongen om de klantervaring opnieuw te evalueren. Veel bedrijven willen snel 100 procent digitaal worden en alle interacties personaliseren. Uit de cijfers valt gemakkelijk op te maken waarom:

  • 80% van de touchpoints met financiële instellingen verloopt nu via digitale kanalen
  • 73% van de klanten zegt over te stappen naar een concurrent na één slechte service-ervaring
  • 42% van de consumenten "raakt geïrriteerd" als inhoud niet gepersonaliseerd is

De overstap naar digitaal brengt de noodzaak om meer vertrouwen op te bouwen met zich mee, vooral nu we steeds minder persoonlijk contact hebben. Financiële dienstverleners moeten laten zien dat ze hun klanten goed begrijpen om hun vertrouwen te winnen en te zorgen dat ze zaken willen doen.

In deze guide laten we je zien hoe je klanten met behulp van uitgebreide informatie persoonlijk benadert en vertrouwen opbouwt via alle kanalen. Zo zorg je voor soepele ervaringen en blije klanten.