Artefacten
Ontdek ons Conveyor Trust Portal voor on-demand, selfservice toegang tot up-to-date beveiligingsdocumenten — certificeringen, auditrapporten, beleidsregels en vragenlijstantwoorden.
Cloud Beveiliging
Faciliteiten | Zendesk host Service Data voornamelijk in AWS-datacentra die zijn gecertificeerd als ISO 27001, PCI DSS Service Provider Level 1 en/of SOC 2-compliant. Meer informatie over naleving bij AWS. AWS-infrastructuurservices omvatten noodstroomvoorziening, HVAC-systemen en brandbestrijdingsapparatuur om servers en uiteindelijk uw gegevens te helpen beschermen. Meer informatie over data center controls bij AWS. |
Beveiliging ter plaatse | De beveiliging van AWS ter plaatse omvat functies zoals bewakers, omheiningen, beveiligingsfeeds, inbraakdetectietechnologie en andere veiligheidsmaatregelen. Leer meer over AWS fysieke beveiliging. |
Plaats van data hosting | Zendesk maakt gebruik van AWS-datacentra in de Verenigde Staten, Europa en Azië-Pacific. Meer informatie over data hosting-locaties voor uw Zendesk Servicegegevens. Zendesk biedt meerdere gegevenslocatiekeuzes, waaronder de Verenigde Staten (VS), Australië (AU), Japan (JP) of de Europese Economische Ruimte (EER). Meer informatie over producten, plannen en regionale aanbiedingen vindt u in ons Regionaal data hosting-beleid. |
Applicatiebeveiliging
Training in veilige code | Jaarlijkse training in veilige code voor alle ingenieurs, gebaseerd op de OWASP Top 10 beveiligingsrisico's. |
Kader Beveiligingscontroles | Zendesk maakt gebruik van moderne en veilige open-source frameworks met beveiligingscontroles om blootstelling aan OWASP Top 10 beveiligingsrisico's te beperken. Deze inherente controles verminderen onze blootstelling aan onder meer SQL-injectie (SQLi), Cross Site Scripting (XSS) en Cross Site Request Forgery (CSRF). |
Quality Assurance | Onze afdeling Quality Assurance (QA) controleert en test onze code. Toegewijde applicatiebeveiligingsengineers identificeren, testen en verhelpen beveiligingslekken in code. |
Afzonderlijke omgevingen | Test- en stagingomgevingen zijn logisch gescheiden van de productieomgeving. In onze ontwikkelings- of testomgevingen worden geen Servicegegevens gebruikt. |
Productbeveiliging
Authenticatiemogelijkheden | Zendesk heeft verschillende authenticatiemogelijkheden: abonnees kunnen native Zendesk-authenticatie inschakelen, Single sign-on (SSO) voor sociale media (Facebook, Twitter, Google) en/of Enterprise SSO (SAML, JWT) voor eindgebruiker- en/of agentauthenticatie. Meer informatie over gebruikerstoegang. |
Configureerbaar wachtwoordbeleid | Zendesk native authenticatie voor producten die beschikbaar zijn via het Admin Center biedt de volgende niveaus van wachtwoordbeveiliging: laag, gemiddeld en hoog, evenals de mogelijkheid om aangepaste wachtwoordregels in te stellen voor agenten en admins. Zendesk maakt het ook mogelijk om verschillende wachtwoordbeveiligingsniveaus toe te passen op eindgebruikers ten opzichte van agenten en admins. Alleen admins kunnen het beveiligingsniveau van het wachtwoord wijzigen. Meer informatie over configureerbaar wachtwoordbeleid. |
2-Factor Authentication (2FA) | De native authenticatie van Zendesk voor producten die beschikbaar zijn via het Admin Center biedt 2-factor (2FA) voor agenten en admins via SMS of een authenticator-app. Meer informatie over 2FA. |
Opslag servicewachtwoorden | Zendesk volgt de best practices voor veilige opslag van inloggegevens door wachtwoorden nooit op te slaan in een door mensen leesbaar formaat, en alleen als het resultaat van een veilige, salted, one-way hash. |
Geavanceerde gegevensbescherming en -privacy | Voor bedrijven die een hoger niveau van dataprivacy en -beveiliging nodig hebben, biedt Zendesk de add-on voor geavanceerde dataprivacy en -beveiliging. De add-on bevat mogelijkheden voor BYOK-encryptie, een aanpasbaar beleid voor gegevensbewaring, mogelijkheden voor afscherming van gegevens en verbergen van PII, en toegangslogboeken. |
HR Beveiliging
Beleid | Zendesk heeft een uitgebreide set beveiligingsbeleidslijnen ontwikkeld die een scala aan onderwerpen bestrijken. Deze beleidslijnen worden gedeeld met en beschikbaar gesteld aan alle werknemers en contractanten met toegang tot Zendesk-informatiemiddelen. |
Training | Alle werknemers volgen een beveiligingsbewustmakingstraining, die wordt gegeven bij indiensttreding en daarna jaarlijks. Alle ingenieurs krijgen jaarlijks training in veilige code. Het beveiligingsteam geeft aanvullende beveiligingsbewustzijnsupdates via e-mail, blogberichten en in presentaties tijdens interne evenementen. |
Details servicegegevens van abonnees
Servicegegevens zijn alle informatie, inclusief persoonsgegevens, die worden opgeslagen in of verzonden via de Zendesk Services door, of namens, onze abonnees en hun eindgebruikers. We gebruiken Servicegegevens om onze Services te exploiteren en te verbeteren, klanten te helpen bij de toegang tot en het gebruik van de Services, te reageren op vragen van abonnees en mededelingen te versturen met betrekking tot de Services.
Toegang: Zendesk biedt een geavanceerde set toegangs- en encryptiefuncties om klanten te helpen hun informatie effectief te beschermen. We hebben geen toegang tot of gebruik van klanteninhoud voor andere doeleinden dan het leveren, onderhouden en verbeteren van de Zendesk services en zoals anderszins vereist door de wet. Zie hier voor aanvullende informatie.
Data Hosting: Zendesk uses Amazon Web Services to host Service Data as described here and in the Regionaal data hosting-beleid. For additional information, please also see the Security section.
Standaardgegevenstypes die door de Service worden verzameld: Zendesk heeft een lijst van datapunten gemaakt, gecategoriseerd per product. Voor een volledig beeld van de gegevenstypen kunnen de abonnees deze lijst gebruiken in combinatie met hun specifieke beoogde gebruikssituatie en de resulterende gegevenstypen.
Legal or Government Requests: Privacy, data security, and subscriber trust are our top priorities. Zendesk does not disclose Service Data, except as necessary to provide our Services and to comply with applicable laws, as detailed in our Privacyverklaring. To assist our subscribers in performing compliance reviews, we have additional resources: Transparantierapport and Government Request Policy.
Eigendom: Vanuit het oogpunt van privacy is de abonnee de verwerkingsverantwoordelijke van de servicegegevens en is Zendesk een verwerker. Dit betekent dat gedurende de tijd dat u zich abonneert op de services van Zendesk, u eigenaar blijft van en controle houdt over de servicegegevens in uw Zendesk-instantie.
Replication: Zendesk periodically replicates data for purposes of archival, backup, and audit logs. We use Amazon Web Services (AWS) to store some of the information that is backed up, such as database information and attachment files. Please see our Regionaal data hosting-beleid for further details.
Beveiliging: Zendesk geeft prioriteit aan gegevensbeveiliging en combineert enterprise-class beveiligingsfuncties met uitgebreide audits van onze toepassingen, systemen en netwerken om ervoor te zorgen dat abonnee- en bedrijfsgegevens worden beschermd. Zie aanvullende informatie hier.
Security Incidents: For more information about security incident management see our Reactie op veiligheidsincidenten.
Sub-verwerkers: Zendesk kan gebruikmaken van sub-verwerkers, waaronder gelieerde ondernemingen van Zendesk, evenals externe bedrijven, om de Services te leveren, te beveiligen of te verbeteren, en dergelijke subverwerkers kunnen toegang hebben tot Servicegegevens. Ons beleid inzake sub-verwerkers bevat een bijgewerkte lijst van de namen en locaties van alle sub-verwerkers.
Termination: Zendesk maintains a Beleid inzake het verwijderen van servicegegevens that describes Zendesk’s data deletion processes upon subscriber’s termination or expiration of the Zendesk subscription.
Beleidslijnen in verband met privacy
| Cookiebeleid | Gedetailleerde informatie over hoe en wanneer wij cookies gebruiken op Zendesk-websites. |
| Beleid inzake cookies in producten | Biedt informatie over hoe en wanneer Zendesk cookies gebruikt binnen de Zendesk services. |
| Beleid inzake het verwijderen van servicegegevens | Hoe de Servicegegevens van onze Abonnees worden verwijderd in verband met de annulering, beëindiging of migratie van een Account binnen de Zendesk services. |
| Model van gedeelde verantwoordelijkheid | In dit kader wordt verduidelijkt welke partij verantwoordelijk is voor welke controles in verband met de beveiliging en de privacy van uw gegevens. |
Applicatie-eigenschappen met betrekking tot privacy
Zendesk heeft voor elk van zijn producten tools om te helpen bij gebruikersverzoeken en andere verplichtingen onder de toepasselijke privacy- en gegevensbeschermingswet- en regelgeving, zoals toegang tot gegevens, correctie, portabiliteit, verwijdering en bezwaar. Voor meer informatie over de functies en functionaliteit in elk Zendesk-product, zie Voldoen aan privacy en gegevensbescherming in Zendesk-producten.