Opschalen is eenvoudig

Help klanten zichzelf te helpen

Soms is opzij stappen het beste wat iemand voor klanten kan doen. Zendesk Zelfservice geeft klanten de mogelijkheid antwoord te vinden op de supportvragen die ze hebben, waarmee klant- en agenttevredenheid toenemen. Maar zelfservice kan ook gevolgen hebben voor productiviteit en winst. Volgens deskundigen bij Gartner kan het instellen van zelfservice de supportkosten met wel 25% terugdringen. Dus, ga uw gang. Geef uw klanten zelfservice.

De zelfservice-oplossing van Zendesk

De snelste weg naar inhoud met kwaliteit

Een goedgevulde kennisbank is de hoeksteen van elke zelfservice, maar het samenstellen van een kennisbank kan een hele opgave zijn. Zendesk maakt het opstellen van een kennisbank gemakkelijk doordat agenten en uw eigen klanten eraan meewerken. Klanten kunnen rechtstreeks bijdragen via een Community en agenten kunnen interacties in Support omzetten in artikelen in Guide met behulp van de Knowledge Capture-app.

Automatisch alle info over de klant

Klanten verwachten dat zelfservice relevant, gemakkelijke en snel is. Voldoen aan deze verwachtingen is steeds een uitdaging, maar Zendesk maakt dit gemakkelijk doordat configureren via aanwijzen-en-klikken verloopt. U kunt ingesloten inhoud instellen voor mobiele apparaten en het web waarbij aanbevelingen worden getoond op basis van de recente geschiedenis van de klant. En nog mooier: kunstmatige intelligentie biedt antwoord op vragen die aansluiten op de behoefte van de klant.

Foto: een man leest een boek
Foto: een vrouw kijkt naar een telefoon

Zelfservice is de eerste stap

Zelfservice werkt het beste wanneer deze naadloos is opgenomen in de algehele supportervaring. Agenten profiteren van kennis die gemakkelijk toegankelijk is en die ze kunnen gebruiken om te reageren op klanten. En uw bedrijf krijgt inzicht in het volledige traject dat de klant aflegt. Er worden gegevens gegenereerd die de invloed van support meet en u krijgt inzicht in hoe u uw bedrijf kunt verbeteren.

Hoe het werkt

  • Zendesk Guide is een slimme kennisbank waarmee u kunt profiteren van de gemeenschappelijke kennis binnen uw bedrijf. Met Guide kunt u snel een aangepast Helpcenter, onlinecommunity en klantenportal maken.

  • Embeddables Breng support bij uw klanten

    Zendesk Embeddables is een combinatie van Web Widget en Mobile SDK's voor zowel Android als iOS. Met Zendesk Embeddables kunt u Zendesk-functionaliteit, zoals Helpcenter-artikelen en de zoekfunctie, insluiten in elke app, op elke website of elk zelfstandig apparaat.

  • Answer Bot Kunstmatige intelligentie voor zelfservice

    Answer Bot maakt gebruik van een zelflerend systeem om vragen van klanten te beantwoorden met behulp van de inhoud in uw kennisbank. De antwoorden die worden aangereikt, worden voor elke vraag op maat gemaakt. En bij twijfel roept Answer Bot de hulp in van uw agenten, zodat die uw klanten kan helpen.

  • In Zendesk Support komt alles samen. Daar worden alle klantensupportinteracties bijgehouden. Support combineert zelfserviceactiviteit met alle relevante kennis, zodat agenten hun communicatie met de klant probleemloos, persoonlijk en efficiënt kunnen laten verlopen.

Zie hoe het werkt
Foto: Helpcenter-partner

Uw partner is nabij

Wij zijn klaar om u te helpen goede resultaten te boeken met uw zelfservicestrategie.

86%

verbeterde klanttevredenheid

85%

verbeterde efficiëntie van agenten

94%

lagere supportkosten

82%

is het ermee eens dat instellen snel en gemakkelijk verloopt

* Resultaten gemeld door Zendesk Guide-klanten in de TechValidate and Zendesk Surveys 2017

Download 6 tips voor een florerend Helpcenter

Foto: hand die telefoon vasthoudt Foto: hand die spraakballon vasthoudt
Foto: cleverbridge

24%

minder tickets na introductie van zelfservice

20-25%

lagere supportkosten 

Zendesk groeit met u mee

cleverbridge gebruikte Zendesk Guide om een helpcenter op te zetten, waarmee zij de groei konden beheren zonder dat zij de klantenservice-organisatie buitensporig veel hoefden uit te breiden.

Lees de casestudy over cleverbridge