
Zendesk voor het onderwijs
Zet je in voor studenten en personeel
Het onderwijs evolueert snel en scholen over de hele wereld moeten zich aanpassen aan het huidige digitale klimaat. Het belangrijkste is dat studenten het beste onderwijs krijgen. Maar de bezuinigingen en hogere verwachtingen zijn een hoop om in één keer te verwerken. Bij Zendesk bieden we scholen van alle maten de juiste oplossing om studenten, ouders en docenten onder alle omstandigheden te ondersteunen.
Plan een demo in
Zendesk voor het onderwijs

Houd de communicatiekanalen open
Er gaat geen dag voorbij waarop je niet wordt overspoeld met vragen. Houd controle over je bedrijfsvoering en stel studenten en ouders op hun gemak met duidelijke, open communicatie. Bied je personeel een flexibele supportoplossing die gemakkelijk in te zetten is en ze de tools geeft om problemen deskundig op te lossen. Met Zendesk kun je met iedereen communiceren via hun favoriete supportkanalen, zoals e-mail, chat, telefoon en zelfs social messaging-apps zoals Facebook, Twitter, WhatsApp en meer. We weten hoe we studenten tegenwoordig bij de les moeten houden.
Lever gepersonaliseerde ervaringen op het Zendesk-platform

Geef studenten antwoord via je eigen helpcenter
Maak informatie toegankelijk voor iedereen, wanneer ze deze ook nodig hebben. Met Zendesk kun je een kennisbank met helpcenter-artikelen samenstellen om antwoord te geven op veelgestelde vragen. Breng content zoals veelgestelde vragen, systeeminstellingen en het laatste nieuws samen op één plek. Je kunt zelfs je medewerkers vragen artikelen te schrijven over een bepaald onderwerp en deze via al je kanalen verspreiden. Zo zorg je ervoor dat studenten, ouders en faculteitsmedewerkers altijd actuele informatie kunnen vinden op je website of platform.


Meer informatie over onze selfservice-kennisbank

Samen opleiden en samenwerken
Zorg ervoor dat je personeel onderling probleemloos kan samenwerken en communiceren. Met Zendesk beschik je over de tools, automatiseringen en workflows waarmee je gesprekken soepel kunt laten verlopen, ongeacht wie een supportverzoek afhandelt. En met onze rapportagemogelijkheden kun je trends in je content identificeren, klantfeedback delen en verbeterpunten vinden, zodat je de productiviteit van je personeel kunt verhogen.

Ga nog dezelfde dag aan de slag
Eén van de beste dingen aan Zendesk is dat je binnen 30 minuten aan de slag kunt, zonder IT-ondersteuning. Je hebt voor onze software geen onderhoud, hardware of uitgebreide training nodig. Je tijd is belangrijk, dus hebben we het gemakkelijk voor je gemaakt om je te concentreren op wat écht belangrijk is: het ondersteunen van studenten, ouders en de faculteit.


Beheer je personeel, waar je ook bent
Met Zendesk kun je je studenten en je faculteit tegelijkertijd ondersteunen. Onze supportoplossing is gemaakt om mensen de juiste tools in handen te geven. Je kunt eenvoudig aanvragen beheren, content verzamelen en verspreiden, en productief en verbonden blijven (waar je ook bent). Maar nog belangrijker: je kunt blijven voldoen aan de verwachtingen van je studenten, wat er ook gebeurt in de wereld.


Hier vind je meer informatie over Zendesk voor interne teams
Bekijk hoe innovatieve onderwijsinstellingen Zendesk gebruiken
Ondersteuning en schaalvergroting ineen
Werk een massale toestroom van aanvragen met gemak af
"We hebben een jaar lang een serviceaccount [een e-mailadres] gebruikt om onze communicatie te beheren, maar ik realiseerde mij al snel dat we dit niet op grote schaal konden inzetten. We hadden iets nodig wat kon opschalen, meegroeien met onze groei, en onze groei kwam onverwacht snel."
Melissa Shuter
Director of Operations Support Services bij University of Louisville


Ontdek hoe University of Louisville zijn service level agreements met 15% heeft verbeterd dankzij Zendesk
Minder transacties, meer gesprekken
Benut de voordelen van omnichannel support
“Zendesk Support is een enorm succesverhaal voor ons. De data die wij uit het systeem halen, zijn fenomenaal en we hebben veel meer inzicht in de aanvragen die we ontvangen.”
Ray Barkley
Operations and Budget Manager bij USC Annenberg School for Communication and Journalism


Zie hoe USC Annenberg probleemloos IT-support levert aan meer dan 3400 studenten
Ga aan de slag zonder diep in de buidel te tasten
Investeer in je studenten en medewerkers
"Met Zendesk hebben we een systeem gevonden dat gemakkelijk is te gebruiken en aan te passen. We wilden ook systeem dat in een browser is te gebruiken, dus zonder software te hoeven installeren, zodat we de oplossing vanaf pc's en Macs konden benaderen".
David Soliday
Instructional Technologist bij Ohio Wesleyan University
