Overslaan naar belangrijkste inhoud

Reseller Zendesk Klantovereenkomst

We hebben de voorwaarden bijgewerkt die van toepassing zijn op de klanten van Zendesk-resellers en die we de "Zendesk Klantovereenkomst" noemen. Indien u een nieuwe Klant bent, gaat deze Zendesk Klantenovereenkomst in op 1 augustus 2025. Indien u een bestaande Klant bent, stelt Zendesk u vooraf op de hoogte van deze wijzigingen die met ingang van 1 september 2025 van kracht zullen zijn. Voor de vorige versie van de Reseller Zendesk klantovereenkomst, klik hier.

ZENDESK KLANTOVEREENKOMST
VOOR KLANTEN VAN ZENDESK RESELLERS

Klant ("Abonnee", "U", "Uw" of aanverwante termen) verwerft een abonnement op de Diensten (zoals hieronder gedefinieerd) van een Reseller, die onder een afzonderlijke overeenkomst met Zendesk ("Resellerovereenkomst") valt. In aanvulling op alle voorwaarden met betrekking tot het gebruik van de Diensten door de Klant krachtens een overeenkomst tussen de Klant en de Reseller, bevat deze Overeenkomst de voorwaarden die van toepassing zijn op de toegang tot en het gebruik van de Diensten door de Klant. Zendesk is een uitdrukkelijke begunstigde van deze Overeenkomst, en door een abonnement op de Services te nemen, erkent Klant uitdrukkelijk en gaat Klant ermee akkoord dat Zendesk het recht heeft om deze Overeenkomst tegen de Klant af te dwingen en dat deze Overeenkomst de volledige overeenkomst vormt en alle eerdere overeenkomsten tussen Klant en Zendesk vervangt met betrekking tot het abonnement op de Services of de toegang van Klant tot of gebruik ervan krachtens deze Overeenkomst en de overeenkomst van Klant tussen de Klant en de Reseller.

Deze Overeenkomst regelt de toegang en het gebruik van de Diensten door de Klant en treedt in werking wanneer de Klant klikt om te accepteren of anderszins ermee instemt (de "Ingangsdatum"). Klant en Zendesk worden voor het doel van deze Overeenkomst elk een "partij" en gezamenlijk de "partijen" genoemd.

Niet-Engelse vertalingen van deze Overeenkomst worden uitsluitend aangeboden voor uw gemak. In geval van dubbelzinnigheid of strijdigheid tussen vertalingen, prevaleert de Engelse versie.

Tabel van Inhoud:

  1. TOEGANGS- EN GEBRUIKSRECHTEN
  2. HET GEBRUIKEN VAN DE DIENSTEN
  3. SERVICEGEGEVENS
  4. VERTROUWELIJKHEID
  5. INTELLECTUEEL EIGENDOM
  6. LOOPTIJD EN BEËINDIGING
  7. VERKLARINGEN, GARANTIES EN VRIJWARINGSCLAUSULES
  8. SCHADELOOSSTELLING
  9. AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKING
  10. ALGEMENE VOORWAARDEN
  11. DEFINITIES

SECTIE 1. TOEGANGS- EN GEBRUIKSRECHTEN

  1. Toegangsrechten. Zendesk verleent de Klant, zijn Gelieerde Ondernemingen, dienstverleners en bevoegd personeel een niet-exclusief, niet-overdraagbaar, herroepbaar recht op toegang tot en gebruik van de Diensten voor interne zakelijke doeleinden tijdens de Abonnementsperiode. Klant is verantwoordelijk voor het gebruik van de Diensten door zijn Gelieerde Ondernemingen, dienstverleners en personeel en voor de naleving van deze Overeenkomst.
  2. Gratis proefperiodes en Early Access-programma. Zendesk kan Klant een gratis proefperiode van bepaalde Services aanbieden onder deze Overeenkomst en de Gratis Proefperiode Voorwaarden. Zendesk biedt pre-release toegang tot bepaalde Uitlichten. Als de klant zich aanmeldt, zullen dergelijke Uitlichten onderworpen zijn aan de Early Access-voorwaarden in plaats van deze Overeenkomst.
  3. Producten van derden. Het gebruik door de klant van producten van derden zal onderworpen zijn aan de toepasselijke voorwaarden met de aanbieders van het derde partij product. Zendesk is niet verantwoordelijk voor enige Derden-Producten en de Klant ziet af van alle claims tegen Zendesk met betrekking tot Derden-Producten. Door gebruik te maken van Derden-Producten, staat de klant Zendesk toe om de accountinformatie en servicedata van de klant te delen met de toepasselijke Derden-Productaanbieders.
  4. Support. Zendesk zal de Klant standaardondersteuning bieden voor de Diensten zoals beschreven in de Documentatie. Indien gekocht door Klant, zal Zendesk Upgrade support of support met service level agreements bieden.
  5. Aanvullende voorwaarden. Het gebruik door de klant van bepaalde diensten is onderworpen aan aanvullende voorwaarden.
  6. Updates. Zendesk kan de Services van tijd tot tijd bijwerken. Als een update de algemene functionaliteit van de Diensten aanzienlijk vermindert en Zendesk geen redelijk alternatief heeft geboden, kan de Klant de betrokken Diensten beëindigen en een pro rata terugbetaling van de vooruitbetaalde, ongebruikte Kosten ontvangen.

SECTIE 2. DE DIENSTEN GEBRUIKEN

  1. Verplichtingen van de klant. De Klant zal: (i) te voldoen aan de voorwaarden van deze Overeenkomst; (ii) te voldoen aan het Beleid inzake Gebruikersinhoud en -gedrag; (iii) kennisgevingen te verstrekken aan, en alle vereiste toestemmingen verkrijgen van, Agenten en Eindgebruikers die nodig zijn voor Zendesk om Dienstgegevens rechtmatig te verwerken; (iv) als de Klant Agentinformatie verstrekt aan Zendesk om accountaanmeldingen te maken, deze Agenten informeren over de toepasselijke rechten die worden beschreven in de Privacyverklaring; (v) ervoor zorgen dat het gebruik van de Diensten voldoet aan de toepasselijke wetgeving, voorschriften, en wettelijke vereisten; en (vi) Zendesk onmiddellijk op de hoogte stellen als de Klant zich bewust wordt van ongeoorloofde toegang tot zijn account of de Diensten.
  2. Verboden gebruik. Klant zal niet (en zal niet toestaan dat een andere partij): (i) de Diensten verhuren, leasen, verkopen, distribueren, overdragen, of in sublicentie geven, behalve zoals uitdrukkelijk toegestaan in deze Overeenkomst; (ii) een derde partij ongeoorloofde toegang tot de Diensten verlenen; (iii) toegang verkrijgen tot de Diensten om een soortgelijk of concurrerend product of dienst of afgeleid werk te onderzoeken of te ontwikkelen; (iv) reverse-engineeren, decompileren, demonteren, of proberen toegang te krijgen tot de broncode of niet-openbare API's van de Diensten; (v) prijs- of gebruiksbeperkingen omzeilen (inclusief dat niet meer dan één persoon elke gekochte Agent-login mag gebruiken); (vi) eigendoms- of toeschrijvingsberichten in de Diensten verwijderen, verbergen, of wijzigen; (vii) de Diensten wijzigen, aanpassen, of hacken of anderszins proberen onbevoegde toegang tot de Diensten te verkrijgen; (viii) proberen een beveiligings- of tariefbeperkend mechanisme binnen de Diensten te omzeilen of te doorbreken; of (ix) de integriteit, beveiliging, of prestaties van de Diensten verstoren.

SECTIE 3. SERVICEGEGEVENS

  1. Gebruik van Dienstgegevens. Tussen de partijen behoudt de Klant het eigendom van alle Dienstgegevens. Klant instrueert Zendesk om Dienstgegevens te gebruiken om de producten en diensten van Zendesk te leveren, beveiligen en verbeteren.
  2. Gegevensprivacy en -beveiliging. The Data Processing Agreement is incorporated by reference and applies to the extent Service Data includes any Persoonlijk data. Zendesk zal de beveiliging van Dienstgegevens handhaven volgens de Beveiligingsmaatregelen voor Enterprise Services en Beveiligingsmaatregelen voor Innovation Services.
  3. Gezondheidsgegevens. Tenzij de partijen een Business Associate Agreement (Overeenkomst van zakenrelatie) zijn aangegaan, zal Klant geen Gezondheidsgegevens opslaan in de Services (en anderen dit niet toestaan). Klant is verantwoordelijk voor het configureren van de Services om te voldoen aan HIPAA en andere toepasselijke regelgeving.
  4. Export van dienstgegevens. Gedurende en 30 dagen na de Abonnementsperiode mag de Klant Dienstgegevens exporteren, met uitzondering van Dienstgegevens die: (i) zijn verwijderd volgens de Documentatie, met inbegrip van het Beleid inzake het verwijderen van Dienstgegevens; (ii) zijn gecreëerd in strijd met deze Overeenkomst; of (iii) wettelijk zijn beperkt. Zendesk is niet verplicht om verwijderde Service Data te behouden of te verstrekken.

SECTIE 4. VERTROUWELIJKHEID

  1. Verplichtingen. Elke partij zal de Vertrouwelijke Informatie van de andere partij beschermen tegen ongeoorloofd gebruik, ongeoorloofde toegang of ongeoorloofde bekendmaking op dezelfde wijze als elke partij haar eigen Vertrouwelijke Informatie beschermt, maar ten minste met de nodige zorgvuldigheid.
  2. Gebruik. Elke Partij mag de Vertrouwelijke Informatie van de andere Partij uitsluitend gebruiken om haar respectieve rechten uit te oefenen en haar respectieve verplichtingen krachtens deze Overeenkomst na te komen en mag dergelijke Vertrouwelijke Informatie alleen bekendmaken: (i) aan haar Gelieerde Ondernemingen, werknemers en/of supportmedewerkers die deze Vertrouwelijke Informatie moeten kennen en die gebonden zijn door geheimhoudingsvoorwaarden die minstens zo beschermend zijn als deze Overeenkomst; (ii) wanneer dit nodig is om te voldoen aan een bevel of dagvaarding van een administratieve instantie of rechtbank van een bevoegde jurisdictie; of (iii) wanneer dit redelijkerwijs nodig is om te voldoen aan toepasselijke wet- of regelgeving.
  3. Remedies. De partijen komen overeen dat elke schending of dreigende schending van deze sectie onherstelbare schade kan toebrengen aan de andere partij, waardoor de andere partij gerechtigd is om naast alle andere juridische middelen een gerechtelijk bevel te zoeken.

SECTIE 5. INTELLECTUELE EIGENDOM

  1. Intellectuele eigendomsrechten. Behalve zoals uitdrukkelijk bepaald in deze Overeenkomst, verleent geen van beide partijen de andere partij rechten of belangen op haar intellectuele eigendom. Zendesk behoudt zich alle rechten, aanspraken en belangen in de Diensten en de Documentatie voor.
  2. Feedback. Als de Klant Zendesk feedback of suggesties over de Diensten geeft, mag Zendesk de feedback of suggesties zonder beperking of verplichting gebruiken.

SECTIE 6. TERMIJN EN BEËINDIGING

  1. Term. De looptijd van de Overeenkomst begint op de Ingangsdatum en zal doorgaan tot de afloop van de Abonnementsperiode tenzij eerder beëindigd onder deze Overeenkomst. De Abonnement Termijn zal worden gespecificeerd in ofwel het Bestelformulier of SOW.
  2. Verlengingen. Tenzij een van beide partijen ten minste 30 dagen van tevoren schriftelijk kennis geeft van zijn voornemen om niet te verlengen, of het Bestelformulier anders vermeldt, wordt de Abonnementsperiode automatisch verlengd voor een gelijkwaardige periode en kan Zendesk de dan geldende maximumaantallen toepassen. Klant moet een E-mail sturen naar revops@zendesk.com om Zendesk op de hoogte te stellen van zijn voornemen om niet te verlengen.
  3. Beëindiging met reden. Elke partij kan deze Overeenkomst om reden beëindigen, als de andere partij: (i) wezenlijk inbreuk maakt op de Overeenkomst en nalaat die inbreuk te herstellen binnen 30 dagen na ontvangst van schriftelijke kennisgeving; of (ii) haar bedrijfsactiviteiten staakt of Onderwerp wordt van insolventieprocedures. Zendesk kan deze Overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder kennisgeving beëindigen als Klant Sectie 2.1(ii) of 2.1(v) overtreedt.
  4. Effect van beëindiging. Bij beëindiging heeft de Klant geen toegang meer tot de Diensten, behalve zoals vermeld in Artikel 3.4, en Zendesk zal Dienstgegevens verwijderen volgens het Beleid inzake het verwijderen van Dienstgegevens. Indien Klant deze Overeenkomst beëindigt onder Sectie 7.3, zal Zendesk alle vooruitbetaalde vergoedingen die het heeft ontvangen voor de resterende Abonnementsperiode vanaf de ingangsdatum van de beëindiging terugbetalen. Als Zendesk de Overeenkomst beëindigt onder Sectie 7.3 of als Klant zijn account annuleert vóór het einde van de Abonnementstermijn, zal Klant alle onbetaalde bedragen betalen die de rest van de Abonnementstermijn dekken. In geen geval zal de beëindiging de Klant ontheffen van zijn verplichting om de aan Zendesk of de Reseller verschuldigde vergoedingen te betalen voor de periode voorafgaand aan de ingangsdatum van de beëindiging.
  5. Schorsing. Zendesk kan de toegang van de Klant tot de Diensten beperken of opschorten als: (i) de Klant een beveiligingsrisico voor de Diensten verstoort of creëert; (ii) Zendesk redelijkerwijs van mening is dat het gebruik van de Diensten door de Klant in strijd is met de toepasselijke wetgeving of dat een overheidsinstantie om opschorting verzoekt; (iii) behoudens paragraaf 4.3, de vergoedingen van de Klant verschuldigd aan Zendesk zijn 30 dagen of meer achterstallig; (iv) de Klant de Diensten koopt via een Reseller, en ofwel Klant verzuimt aan de Reseller verschuldigde vergoedingen te betalen of de Reseller verzuimt aan Zendesk verschuldigde vergoedingen te betalen; of (v) Zendesk redelijkerwijs bepaalt dat opschorting noodzakelijk is om materiële schade aan Zendesk, zijn Gelieerde Ondernemingen, of klanten te voorkomen. Schorsing omvat het verwijderen of uitschakelen van supportmedewerkers, servicegegevens of andere Inhoud. Tenzij de toepasselijke wetgeving anders vereist, zal Zendesk commercieel redelijke inspanningen leveren om de Klant per e-mail of via de Diensten op de hoogte te stellen voordat de toegang tot de Diensten wordt opgeschort.

SECTIE 7. VERKLARINGEN, GARANTIES EN VRIJWARINGSCLAUSULES

  1. Wederzijdse garanties. Elke partij verklaart en garandeert aan de ander dat: (i) zij de volledige bevoegdheid heeft om deze Overeenkomst aan te gaan; (ii) het uitvoeren en naleven van deze Overeenkomst geen andere overeenkomsten schendt waaraan zij onderworpen is; en (iii) zij zal voldoen aan alle wetten die direct van toepassing zijn op haar prestaties onder deze Overeenkomst.
  2. Zendesk Garantie. Zendesk garandeert dat de Diensten wezenlijk zullen werken zoals beschreven in de Documentatie. Als Zendesk deze garantie schendt en de Klant binnen 30 dagen na ontdekking van het probleem een garantieclaim indient, zal Zendesk redelijke inspanningen leveren om de Diensten te corrigeren. Als Zendesk bepaalt dat het de Diensten niet kan corrigeren, kan elke partij de betrokken Diensten beëindigen en Zendesk zal alle vooruitbetaalde kosten voor die Diensten terugbetalen voor de rest van de Abonnementsperiode vanaf de ingangsdatum van de beëindiging. Dit is de enige remedie van de klant voor schending van deze garantie. Deze garantie dekt geen misbruik of ongeoorloofde wijzigingen in de Diensten die door de Klant of anderen die namens de Klant handelen, zijn aangebracht.
  3. Disclaimer. BEHALVE ZOALS VERMELD IN DEZE OVEREENKOMST, WORDEN DE DIENSTEN GELEVERD “ZOALS ZE ZIJN” EN “ZOALS BESCHIKBAAR”, EN ZENDESK WIJST UITDRUKKELIJK ALLE ANDERE GARANTIES AF, EXPLICIET OF IMPLICIET, INCLUSIEF GARANTIES VAN PRESTATIES, VERKOOPBAARHEID, EIGENDOM, GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL EN NIET-INBREUKMAKEND KARAKTER. ZENDESK GARANDEERT NIET DAT DE DIENSTEN ONONDERBROKEN, TIJDIG, VEILIG, VRIJ VAN FOUTEN OF VRIJ VAN VIRUSSEN OF ANDERE KWAADAARDIGE SOFTWARE ZULLEN ZIJN, OF AAN DE ZAKELIJKE, JURIDISCHE OF REGULERENDE VEREISTEN VAN DE KLANT ZULLEN VOLDOEN, EN GEEN ENKELE INFORMATIE OF ADVIES VERKREGEN DOOR DE KLANT VAN ZENDESK OF VIA DE DIENSTEN ZAL ENIGE GARANTIE CREËREN DIE NIET UITDRUKKELIJK IN DEZE OVEREENKOMST IS VERMELD. DEZE VRIJWARINGEN ZIJN VAN TOEPASSING VOOR DE FULL OMVANG DIE DOOR DE WET IS TOEGESTAAN.

SECTIE 8. SCHADELOOSSTELLING

  1. Zendesk IP Schadeloosstelling. Zendesk zal de klant verdedigen tegen elke IP-claim en zal de klant vrijwaren van en tegen alle schade of kosten die uiteindelijk worden toegekend door een bevoegde rechtbank of in een schikking worden overeengekomen door Zendesk (inclusief redelijke advocatenhonoraria) als gevolg van een dergelijke IP-claim. Als Zendesk redelijkerwijs van mening is dat de Diensten kunnen leiden tot een IP-vordering, kan Zendesk: (a) rechten verwerven voor de Klant om de Diensten te blijven gebruiken; (b) het vermeende inbreukmakende deel van de Diensten vervangen of wijzigen zonder de functionaliteit wezenlijk te verminderen; of (c) deze Overeenkomst beëindigen en de Klant alle vooruitbetaalde vergoedingen terugbetalen die Zendesk heeft ontvangen voor de rest van de Abonnementsperiode. Zendesk is niet aansprakelijk voor een IP-vordering die voortvloeit uit: (i) het volgen van ontwerpen, gegevens, instructies of specificaties die door de Klant worden verstrekt; (ii) wijzigingen van de Diensten door iemand anders dan Zendesk; of (iii) de combinatie of het gebruik van de Diensten door de Klant op een manier die niet in overeenstemming is met deze Overeenkomst of de Documentatie. Deze Sectie 9.1 vermeldt de enige remedie van de klant met betrekking tot enige IP-claim.
  2. Klantvrijwaring. De Klant zal Zendesk verdedigen tegen en vrijwaren van vorderingen van derden tegen Zendesk of haar Gelieerde Ondernemingen die voortvloeien uit of verband houden met: (i) Dienstgegevens; of (ii) schendingen van deze Overeenkomst door de Klant, haar Gelieerde Ondernemingen of haar personeel.
  3. Proces. De schadeloosstellingen gegeven door elke partij onder deze Sectie zijn Onderwerp aan: (i) de schadeloosgestelde partij die de schadeloosstellende partij prompt schriftelijk op de hoogte stelt van de claim; (ii) de schadeloosstellende partij die de exclusieve controle heeft over de verdediging en schikking van de claim (maar de schadeloosstellende partij kan geen claim schikken die aansprakelijkheid voor de schadeloosgestelde partij erkent zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de schadeloosgestelde partij, welke niet onredelijk zal worden onthouden of vertraagd); en (iii) de schadeloosgestelde partij die informatie verstrekt zoals redelijkerwijs kan worden aangevraagd door de schadeloosstellende partij in verband met de claim. Het nalaten door de gevrijwaarde partij om de vrijwarende partij op de hoogte te stellen van de claim onder Sectie 9.3(i) zal de vrijwarende partij niet ontslaan van haar verplichtingen onder deze Sectie 9; echter, de vrijwarende partij zal niet aansprakelijk zijn voor enige proceskosten die de gevrijwaarde partij heeft gemaakt vóór het moment waarop de kennisgeving is gegeven of voor enige schade en/of kosten die voortvloeien uit enig materieel nadeel veroorzaakt door de vertraging of het nalaten om de vrijwarende partij op de hoogte te stellen volgens Sectie 9.3(i).

SECTIE 9. BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID

  1. UITSLUITING VAN SCHADE. BEHALVE VOOR UITGESLOTEN CLAIMS, VOOR ZOVER TOEGESTAAN DOOR DE WET, ZULLEN ONDER GEEN ENKELE OMSTANDIGHEID EN ONDER GEEN ENKELE JURIDISCHE THEORIE (HETZIJ IN CONTRACT, ONRECHTMATIGE DAAD, NALATIGHEID OF ANDERSZINS) EEN VAN DE PARTIJEN OF HUN RESPECTIEVE FILIALEN, FUNCTIONARISSEN, DIRECTEUREN, WERKNEMERS, AGENTEN, DIENSTVERLENERS, LEVERANCIERS OF LICENTIEGEVERS AANSPRAKELIJK ZIJN JEGENS DE ANDERE PARTIJ OF HAAR FILIALEN VOOR WINSTDERVING, VERLOREN VERKOPEN OF ZAKEN, GEGEVENSVERLIES, BEDRIJFSONDERBREKING, VERLIES VAN GOODWILL, KOSTEN VAN DEKKING OF VERVANGING, OF VOOR ENIGE ANDERE VORM VAN INDIRECTE, INCIDENTELE, BIJZONDERE, EXEMPLARISCHE, GEVOLG- OF BESTRAFFENDE SCHADE, OF VOOR ENIG ANDER INDIRECT VERLIES OF SCHADE GELEDEN DOOR DE ANDERE PARTIJ OF HAAR FILIALEN IN VERBAND MET DEZE OVEREENKOMST OF DE DIENSTEN, ONGEACHT OF DEZE PARTIJ OP DE HOOGTE IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE SCHADE OF DEZE HAD KUNNEN VOORZIEN.
  2. MAXIMALE AANSPRAKELIJKHEID. BEHALVE VOOR UITGESLOTEN VORDERINGEN, VOOR ZOVER WETTELIJK TOEGESTAAN, ZAL DE TOTALE AANSPRAKELIJKHEID VAN ELKE PARTIJ EN HAAR GELIEERDE ONDERNEMINGEN DIE VOORTVLOEIT UIT OF VERBAND HOUDT MET DEZE OVEREENKOMST OF DE DIENSTEN IN GEEN GEVAL HOGER ZIJN DAN DE BEDRAGEN DIE DOOR DE KLANT ZIJN BETAALD OF VERSCHULDIGD VOOR DE DIENSTEN IN DE PERIODE VAN 12-MAANDEN VOORAFGAAND AAN DE INITIËLE VORDERING DIE AANLEIDING GEEFT TOT AANSPRAKELIJKHEID.

SECTIE 10. ALGEMENE VOORWAARDEN

  1. Opdracht. Geen van beide partijen zal deze Overeenkomst Toewijzen, behalve: (i) aan een Gelieerde Onderneming; (ii) met voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere partij, welke niet onredelijk zal worden onthouden; of (iii) in verbinding met een fusie, overname, verandering van zeggenschap, of verkoop van vrijwel al haar activa.
  2. Volledige Overeenkomst. Deze overeenkomst stelt alle voorwaarden vast die tussen de partijen zijn overeengekomen en vervangt alle andere overeenkomsten met betrekking tot het Onderwerp. Deze overeenkomst is van toepassing in plaats van de voorwaarden of condities in een inkooporder, aanvraag voor informatie, aanvraag voor voorstel, of andere orderdocumentatie die Klant verstrekt, en al deze voorwaarden zijn nietig en ongeldig. Behalve indien uitdrukkelijk in deze Overeenkomst vermeld, zijn er geen andere overeenkomsten, verklaringen, garanties of verbintenissen waarop door een van de partijen een beroep kan worden gedaan met betrekking tot het Onderwerp van deze Overeenkomst. De titels in deze Overeenkomst zijn uitsluitend bedoeld voor het gemak en hebben geen invloed op de interpretatie ervan. Het niet uitoefenen van enig recht op grond van deze Overeenkomst vormt geen verklaring van afstand. Als er een conflict is tussen de documenten die de Overeenkomst vormen, zullen de documenten in de volgende volgorde leidend zijn: (i) het Bestelformulier of SOW; (ii) de Aanvullende Voorwaarden; (iii) de Gegevensverwerkingsovereenkomst; en (iv) deze Zendesk Klantovereenkomst.
  3. Scheidbaarheid. Als enig deel van deze Overeenkomst ongeldig, illegaal of niet-afdwingbaar is, zal die term beperkt worden tot de minimum mate die nodig is zodat de rest van deze Overeenkomst van kracht blijft.
  4. Aanpassing. Zendesk kan deze Overeenkomst van tijd tot tijd wijzigen, in welk geval de nieuwe Overeenkomst eerdere versies zal vervangen. Zendesk zal de Klant ten minste 30 dagen voor de ingangsdatum van een dergelijke wijziging op de hoogte stellen en het voortgezette gebruik van de Diensten door de Klant na de ingangsdatum van een wijziging zal door Zendesk worden beschouwd als instemming van de Klant met een dergelijke wijziging. Zendesk kan updates maken voor Online of URL-voorwaarden en -beleid die in deze Overeenkomst zijn opgenomen. Tenzij anders aangegeven door Zendesk, worden dergelijke updates van kracht na publicatie.
  5. Exporteren. De Diensten zijn Onderwerp aan Amerikaanse sancties en exportwetten. Klant verklaart en garandeert dat het, zijn Gelieerde ondernemingen en zijn geautoriseerd personeel: (i) niet op een door de Amerikaanse overheid uitgegeven lijst van beperkte of geweigerde personen staan; en (ii) niet gevestigd zijn in landen of gebieden die onderworpen zijn aan een embargo of ruilen sancties van de Amerikaanse overheid. Klant zal de Diensten niet (en zal niet toestaan dat een andere partij deze exporteert, wederexporteert, overdraagt of openbaar maakt aan: (a) een rechtsgebied dat onder Amerikaanse embargo valt; (b) iemand op een Amerikaanse of toepasselijke niet-Amerikaanse lijst van beperkte of geweigerde personen; of (c) een partij waarvan Klant reden heeft om te weten dat deze de Diensten zal gebruiken in strijd met de Amerikaanse exportwetgeving.
  6. Relatie. Deze overeenkomst maakt geen agentschap, partnerschap of joint venture tussen de partijen. Klant is als enige verantwoordelijk om te bepalen of de Diensten voldoen aan de technische, zakelijke, juridische of wettelijke vereisten van de Klant. De zakelijke partners van Zendesk en andere derden, met inbegrip van derden waarmee de Diensten integraties hebben of die door de Klant worden ingehuurd om adviesdiensten, implementatiediensten of toepassingen die met de Diensten interageren te leveren, zijn onafhankelijk van Zendesk.
  7. Overleving. Bij beëindiging of afloop van deze Overeenkomst blijven alle bepalingen die naar hun aard bedoeld zijn om na dergelijke beëindiging of afloop voort te duren, van kracht en in Full werking.
  8. Overmacht. Behalve voor betalingsverplichtingen, is geen van beide partijen aansprakelijk tegenover de andere partij voor enige vertraging of het niet nakomen van enige verplichting onder deze Overeenkomst als gevolg van een oorzaak buiten de redelijke controle van die partij, inclusief, maar niet beperkt tot, natuurrampen, overheidsdaden, arbeids, aardbevingen, stormen of andere natuurelementen, embargo's, rellen, nutsvoorzieningen of telecommunicatiestoringen, noodsituaties op het gebied van de volksgezondheid (inclusief pandemieën en epidemieën), terroristische daden, of oorlog.
  9. Kennisgevingen. Alle kennisgevingen onder deze Overeenkomst zullen schriftelijk zijn en worden geacht te zijn gegeven: (i) bij persoonlijke levering; (ii) de eerste werkdag na verzending per e-mail; (iii) de eerste werkdag na verzending per post door een erkende nachtdienst; of (iv) bij ontvangst na verzending per aangetekende of geregistreerde post, ontvangstbevestiging gevraagd. Tenzij anders bepaald in deze Overeenkomst, wordt de kennisgeving aan Zendesk verzonden: (a) per E-mail, naar legalnotice@zendesk.com; of (b) per post, naar Zendesk, Inc., 181 Fremont Street, 17th Floor, San Francisco, Californië 94105 V.S. T.a.v.: Afdeling Juridisch. Zendesk zal de klant schriftelijk op de hoogte stellen via de verstrekte contactgegevens of via een bericht via de Zendesk-diensten aan de Accounteigenaar.
  10. Toepasselijk recht. Deze Overeenkomst wordt beheerst door de wetten van de Staat Californië, zonder verwijzing naar conflicterende rechtsbeginselen. Klant stemt ermee in zich te onderwerpen aan de exclusieve persoonlijke jurisdictie en locatie in een rechtbank van algemene jurisdictie in San Francisco County, Californië.
  11. U.S. Federale overheidsbepaling. Indien de Klant een Amerikaans federaal overheidsafdeling of -agentschap is of namens een dergelijke afdeling of agentschap contracteert, zijn de Diensten een "Commercieel Product" zoals gedefinieerd in Federal Acquisition Part 2.101, bestaande uit "Commerciële Computersoftware" en "Commerciële Computersoftwaredocumentatie" en worden ze aan de Klant in licentie gegeven met alleen die rechten zoals voorzien in deze Overeenkomst.
  12. Anticorruptie en gedrag. Elke partij zal de toepasselijke anticorruptie- en anti-omkopingswetten en -voorschriften naleven, waaronder de Amerikaanse Foreign Corrupt Practices Act en de Britse Bribery Act. Zendesk zal zich houden aan zijn Gedragscode bij het verlenen van de Diensten.

SECTIE 11. DEFINITIES

“Account” betekent alle accounts of instanties gecreëerd door of namens de Klant of diens Gelieerde Ondernemingen binnen de Zendesk Diensten.

“Gelieerde onderneming(en)” betekent elke entiteit die direct of indirect de s controleert, wordt gecontroleerd door, of onder gemeenschappelijke controle staat met een partij, waarbij "controle" betekent controle over meer dan 50% van de stemrechten of aandelenbelangen van een partij.

“Agent(en)” betekent een individu (inclusief die van de gelieerde ondernemingen van de klant) die een klant heeft gemachtigd om de Services te gebruiken via het account van de klant.

"Overeenkomst" betekent deze Zendesk Klantovereenkomst, samen met de toepasselijke bestelformulieren, SOW's en andere wederzijds ondertekende overeenkomsten die daaraan zijn toegevoegd. De Zendesk-klantovereenkomst kan ook worden aangeduid als "Hoofdabonnementsovereenkomst," "Main Services Agreement," of "MSA".

“Business Associate Agreement (Overeenkomst van zakenrelatie)” betekent een overeenkomst tussen de klant en Zendesk om de naleving door de klant van de Amerikaanse Health Insurance Portability and Accountability Act (Amerikaanse wet voor gegevensprivacy en bescherming van medische gegevens) van 1996 (HIPAA) te faciliteren.

“Kosten” betekent de kosten op een Order Formulier, SOW, of kosten geaccepteerd door de klant wanneer functionaliteit wordt ingeschakeld in-product, inclusief gebruiksgebaseerde of pay-as-you-go kosten.

"Gedragscode" betekent de gedragscode van Zendesk die te vinden is op: https://www.zendesk.com/company/policies-and-guidelines/.

“Vertrouwelijke informatie” betekent niet-openbare, zakelijke of technische informatie, ongeacht of dergelijke informatie is gemarkeerd als “vertrouwelijk” of “bedrijfseigen”, maar niet informatie die: (i) zonder beperking bekend was bij de ontvangende partij voorafgaand aan ontvangst van de bekendmakende partij; (ii) openbaar beschikbaar is buiten de schuld van de ontvangende partij; (iii) rechtmatig door de ontvangende partij van een derde partij wordt ontvangen zonder geheimhoudingsplicht; of (iv) onafhankelijk is ontwikkeld door de ontvangende partij.

"Klant" betekent de partij die de Diensten onder deze Overeenkomst gebruikt, zoals vermeld in het toepasselijke Account, Bestelformulier of Werkomschrijving. Klant kan ook worden aangeduid als "Abonnee," "U," of "Uw."

“Gegevensverwerkingsovereenkomst” betekent de voorwaarden op: https://www.zendesk.com/company/data-processing-form/.

“Documentatie” betekent alle specificaties of technische richtlijnen voor de Diensten en het Dienstenplan die Zendesk beschikbaar stelt aan de Klant, inclusief via Zendesk help center(s) of https://www.zendesk.com/, die Zendesk van tijd tot tijd kan bijwerken. Documentatie sluit alle community-Bewerkte forums uit die worden aangeboden of toegankelijk zijn via dergelijke bronnen.

“Vroege Toegang Voorwaarden” betekent de voorwaarden op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/9282911922586.

"Eindgebruiker(s)" betekent elke persoon of entiteit, anders dan de klant of Agenten, met wie de klant of diens Agenten interactie hebben bij het gebruik van de Diensten.

“Enterprise Services” betekent alle Diensten behalve Innovatiediensten of Professionele Diensten.

"Beveiligingsmaatregelen voor Onderneming Services" betekent de voorwaarden op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/4980543927322.

"Uitgesloten Claims" betekent verplichtingen en claims met betrekking tot: (i) de betalingsverplichtingen van de Klant; (ii) de schending door de Klant van Sectie 2.1(ii) of 2.1(v); (iii) een schending door een partij van haar vertrouwelijkheidsverplichtingen onder Sectie 5 (maar met uitzondering van schendingen met betrekking tot Servicegegevens of beveiligingsincidenten); (iv) de vrijwaringsverplichtingen van een partij onder Sectie 9; (v) de wederrechtelijke toe-eigening of inbreuk door een van beide partijen op de intellectuele eigendomsrechten van de andere partij; of (vi) aansprakelijkheid die niet kan worden beperkt of uitgesloten door de wet.

“Voorwaarden voor de proefperiode” betekent de voorwaarden op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/free-trial-terms.

"Gezondheidsgegevens" betekent medische, patiënt- of andere beschermde gezondheidsinformatie die is gereguleerd onder de Amerikaanse Health Insurance Portability and Accountability Act (Amerikaanse wet voor gegevensprivacy en bescherming van medische gegevens) (HIPAA) of soortgelijke staats-, federale of internationale wetten en regelgeving.

“Innovation Services” betekent de diensten en Uitlichten die worden vermeld op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/4980547488410.

"Beveiligingsmaatregelen voor Innovatiediensten" betekent de voorwaarden op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/4980545051418.

“IP-claim” betekent elke claim van een derde partij tegen Klant waarin wordt beweerd dat het gebruik van de Services door Klant direct inbreuk maakt op de intellectuele eigendomsrechten van die derde partij.

“Bestelformulier” betekent een gegenereerd bestelformulier of online bestel document of proces dat is voltooid, inclusief alle prijsinformatie in Aanvullende Voorwaarden, voor de Diensten overeengekomen tussen Zendesk en Klant. Wanneer Diensten worden aangeschaft via een Reseller, betekenen alle verwijzingen naar Bestelformulieren de equivalente documentatie die is overeengekomen tussen de Klant en de Reseller.

"Privacyverklaring" betekent de verklaring op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/privacy-notice.

"Professional Services" betekent advies- of Professional diensten (waaronder trainings-, succes- en implementatiediensten) die Zendesk levert, zoals gespecificeerd op een Bestelformulier of SOW.

“Reseller” betekent een derde partij die door Zendesk is gemachtigd om de Services te Sell.

“Diensten” betekent de producten en diensten ontwikkeld of geleverd door Zendesk die de Klant koopt onder een Bestelformulier of SOW, of die Zendesk anderszins beschikbaar stelt aan de Klant, zoals beschreven in de Documentatie en Aanvullende Voorwaarden. Diensten sluiten Derden-Producten uit.

"Dienstgegevens" betekent alle gegevens, tekst, berichten, communicatie of andere informatie die door de Klant, Agenten en Eindgebruikers in verband met het gebruik van de Diensten door de Klant zijn ingediend bij en opgeslagen in de Diensten. Servicegegevens sluiten klant- en agentaccountinformatie uit, die onderworpen is aan de Privacyverklaring.

“Beleid voor het verwijderen van servicedata” betekent het beleid op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022185214-Zendesk-Service-Data-Deletion-Policy.

“Serviceplan(s)” betekent de pakketserviceplan(s) die Klant heeft aangeschaft zoals vermeld in het Orderformulier, of zoals beschreven in de Documentatie.

“SOW” betekent een document dat Professional Services beschrijft.

“Beleid voor opslaglimieten” betekent de voorwaarden op https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/4408835043994-Managing-data-storage-in-your-Zendesk-account.

"Abonnementsperiode" betekent de periode waarin de Klant is geabonneerd op de Diensten.

“Aanvullende Voorwaarden” betekent: (i) aanvullende voorwaarden op een Orderformulier of SOW; (ii) de Dienstspecifieke Voorwaarden beschikbaar op https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/4408831944730; (iii) de Regiospecifieke Voorwaarden beschikbaar op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/4980549029018; (iv) de Voorwaarden voor Professionele Diensten op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/4784220538650; en (v) aanvullende voorwaarden die anderszins functies of functionaliteit aanvullen die in verband met de Diensten worden gebruikt.

“Belastingen” betekent belastingen, heffingen, accijnzen of soortgelijke overheidsheffingen, inclusief toegevoegde waarde-, sales-, gebruiks- of bronbelastingen, te heffen door Lokaal, staats-, provinciale of buitenlandse rechtsgebieden.

“Product(s) van derden” betekent alle producten en diensten die door derden worden geleverd en die samenwerken met de Services. Derdenproducten kunnen ook worden aangeduid als "Non-Zendesk Services."

“Beleid voor gebruikersinhoud en gedrag” betekent het beleid op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022367333.

"Zendesk" betekent Zendesk, Inc, een in Delaware gevestigde onderneming, de toepasselijke Zendesk Gelieerde Ondernemingen, of diens opvolgers of Medewerkers.