Overslaan naar belangrijkste inhoud

Deliveroo gebruikt Zendesk Support om drie afzonderlijke klantgroepen te bedienen

In deze klantvideo vertelt Deliveroo hoe zij met Zendesk Support geweldige service kunnen verlenen aan hun fietsers zodat deze op hun beurt geweldige service kunnen verlenen aan hongerige klanten.

Deliveroo
“Ik kan wel honderd dingen opnoemen die wij met Zendesk hebben gedaan, die wij zonder zo'n efficiënte tool niet hadden kunnen doen.”

– Jude Kriwald

Operations Manager - Deliveroo

3

Teams die Zendesk gebruiken

2015

Klant sinds

2000

E-mails per week

84

Steden

Deliveroo is opgericht in 2012 en biedt de beste restaurants de mogelijkheid maaltijden door fietsers te laten bezorgen, rechtstreeks van de keuken tot aan de voordeur van hongerige klanten.

Deliveroo is de schakel tussen hun klanten, de restaurants waarmee zij werken, en hun fietsers. Jude Kriwald, Operations Manager bij Deliveroo, houdt zich bezig met een van deze groepen, de fietsers, om ervoor te zorgen dat de bezorging soepel en zonder problemen verloopt. Om dit te realiseren moeten de fietsers gemakkelijk contact kunnen onderhouden met het operationele team wanneer er sprake is van een probleem onderweg of als zij enkele minuten achterliggen op schema.

Kriwald hoorde van een collega over Zendesk Support en heeft dit tijdens een gratis evaluatieperiode uitgeprobeerd. Kort daarna besloot Deliveroo om Zendesk Support te implementeren voor de supportteams voor hun klanten, fietsers en restaurants. Kriwald merkte dat zijn team aanvankelijk twijfels had bij de wijziging, maar ze kwamen er al snel achter dat de tool zeer doelmatig was. “Toen zij eenmaal inzagen dat ze tijd bespaarden met het beantwoorden van e-mails, waren ze er heel erg tevreden over”, aldus Kriwald.

Support zorgde er niet alleen voor dat het operationele team efficiënter met e-mail omging, maar gaf ook meer inzicht waardoor Kriwald en zijn collega’s de werkbelasting beter over het personeel konden verdelen. “Wij zagen hoe vaak fietsers e-mails stuurden en over welke onderwerpen. Hierdoor konden we beter voorzien hoeveel personeel wij de rest van het jaar elke maand nodig hadden in ons kantoor”, aldus Kriwald. “Dat was fantastisch.”