Overslaan naar belangrijkste inhoud

Voor vragen van de media, analisten en aanvragen voor gastsprekers, neemt je contact met ons op.

press@zendesk.com

Zendesk presenteert nieuwe Suite met krachtige messaging-functies

2 februari 2021

Zendesk maakt enterprise-functies beschikbaar voor alle bedrijven om eenvoudiger en sneller betere klantenservice te kunnen leveren

SAN FRANCISCO – 1 februari 2021Zendesk, Inc. (NYSE: ZEN), leverancier van klantenservice-software met oplossingen voor support en sales om klantrelaties te verbeteren, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van uitgebreide messaging-functies. Deze maken onderdeel uit van de nieuwe Zendesk Suite. Het nieuwe aanbod brengt alle servicemogelijkheden van Zendesk, inclusief messaging, samen in één complete oplossing.

De krachtige messaging tools van Zendesk zijn ontworpen om bedrijven de mogelijkheid te bieden om continue, eenvoudige en gepersonaliseerde gesprekken te voeren, of klanten nu willen sms’en, chatten via hun computer of contact willen opnemen via WhatsApp. Bedrijven kunnen nu ‘conversational experiences’ bieden via web-, mobiele en sociale kanalen met een out-of-the-box oplossing. Door de geïntegreerde automatisering, hebben bedrijven de mogelijkheid om eenvoudig op te schalen en zo te voldoen aan de behoeften van de moderne organisatie. De messaging-oplossing van Zendesk biedt bovendien geavanceerde mogelijkheden, waaronder proactieve meldingen en gespecialiseerde third-party bots. Ook is er een optie om klanten direct in het gesprek transacties uit te laten voeren als ze een product willen aanschaffen, een plek reserveren of een betaling willen doen.

“Klanten eisen vandaag de dag real-time ervaringen op een hoog niveau en in een tempo dat we nog niet eerder hebben meegemaakt. Bedrijven kunnen klantloyaliteit niet langer als vanzelfsprekend beschouwen. Het gebruik van verouderde, dure enterprise software die maanden nodig heeft om goed te functioneren, behoort dan ook tot het verleden”, aldus Adrian McDermott, President of Products bij Zendesk. “Bedrijven hebben de best mogelijke technologie nodig om flexibel te kunnen blijven en tegemoet te komen aan de steeds veranderende behoeften van klanten. Binnen enkele uren kan Zendesk bedrijven helpen om geweldige klantervaringen te bieden, waarin messaging centraal staat.”

Messaging is de favoriete manier geworden voor bedrijven en klanten om met elkaar te communiceren. Het is gemakkelijk, snel en persoonlijk. Ook het Customer Experience (CX) Trends Report 2021 toont deze ontwikkeling aan. Het rapport stelt dat er een toename van 110 procent is in het gebruik van social messaging. In 2020 zegt 53 procent van de ondervraagde consumenten in de Benelux dat ze nieuwe manieren hebben geprobeerd om in contact te komen met de klantenservice. Dit is onder meer te verklaren door het toegenomen gebruik van bots en messaging.

“Mensen willen met bedrijven communiceren op dezelfde manier als ze chatten met hun vrienden en familie. Met persoonlijke berichten waarop ze snel en eenvoudig een antwoord krijgen op hun vraag. Nu meer dan 175 miljoen mensen wereldwijd dagelijks al Whatsapp gebruiken om een bericht te sturen naar een bedrijf, versterken organisaties hun klantrelaties en verbeteren ze de effectiviteit door te kiezen voor messaging”, zegt Kyle Jenke, partnerships director bij WhatsApp. “Door de samenwerking met organisaties zoals Zendesk maken we het gemakkelijker voor bedrijven om online zaken te doen tijdens de pandemie. Zo kunnen ze dicht bij hun klanten blijven, ondanks de fysieke afstand.”

Zendesk was één van de eerste SaaS-bedrijven die de manier waarop bedrijven support via e-mail aanboden, beschikbaar maakte voor een grote groep gebruikers. Met de nieuwe Suite maakt Zendesk ditmaal de shift naar service via messaging algemeen beschikbaar. De afgelopen jaren heeft het bedrijf zich gefocust op het worden van ‘ de kampioen in klantenservice’. Daarom heeft Zendesk oplossingen ontwikkeld die uitgaan van het idee dat elke relatie tussen een klant een merk weerspiegeld moet worden in één continu gesprek, ongeacht het kanaal of apparaat.

Door de nieuwe Suite verder te ontwikkelen met zijn uitgebreide messaging-functies, blijft Zendesk bedrijven voorzien van de beste technologie om aan de behoeften van hun klanten te voldoen. De oplossingen van Zendesk maken het bedrijven gemakkelijk om de support te bieden die klanten willen. Ook faciliteert het supportteams om succesvol te zijn, door het bieden van een uniforme workspace voor medewerkers, en helpt het bedrijven goed te presteren met een open en flexibel platform. Bovendien bieden Zendesk’s enterprise-class security, schaalbare infrastructuur en geavanceerde tools voor personeel en verandermanagement, alle bedrijven de mogelijkheid om hun teams, data en activiteiten goed te beheren.

Als onderdeel van de nieuwe Zendesk Suite heeft Zendesk ook al zijn service-mogelijkheden samengebracht in één uitgebreide oplossing met vijf nieuwe proposities. Deze nieuwe gestroomlijnde ervaring maakt het gemakkelijk om de juiste optie te kiezen voor de unieke behoeften van een bedrijf.

Ga voor meer informatie over de nieuwe Zendesk Suite naar https://www.zendesk.nl/service.

Over Zendesk
Bij Zendesk geloven we dat elke goede klantrelatie voortkomt uit een gesprek. Daarom hebben we een softwarebedrijf voor klantenservice gebouwd dat oplossingen ontwikkelt om klantrelaties te verbeteren. Van enterprises tot startups, krachtige en innovatie customer experiences moeten voor elk bedrijf binnen handbereik liggen, ongeacht de grootte, branche of ambitie. Zendesk heeft meer dan 16.000 klanten in een groot aantal sectoren in meer dan 30 talen. Het hoofdkantoor van Zendesk bevindt zich in San Francisco en meerdere kantoren wereldwijd. Kijk voor meer informatie op: www.zendesk.nl

Terug naar het perscentrum

Vrijwaringsverklaring

De persberichten in dit archief worden alleen voor historische doeleinden ter beschikking gesteld. De informatie in elk persbericht is alleen nauwkeurig vanaf de datum waarop elk persbericht in eerste instantie werd uitgegeven. Zendesk, Inc. wijst elke verplichting af om de informatie in dergelijke persberichten bij te werken na de uitgiftedatum.