CRM voor de detailhandel

Bij Zendesk geloven we dat het ontwikkelen van relaties de sleutel is. Daarom werken we nauw samen met onze retailklanten om de kloof tussen hen en hun klanten te overbruggen via onze sterk aanbevolen CRM en chatbots voor de retailsector. Een sterke community is de motor van retailsucces en door een goede verstandhouding met onze klanten en klanten op te bouwen, kunnen we op natuurlijke wijze inspireren tot groei en innovatie.

Voordat ik Zendesk ging gebruiken, betwijfelde ik of we alle nieuwe klanten een goede service-ervaring konden bieden. Maar met de juiste tools kan onze klantenservice de groeiambities van ons bedrijf bijbenen

Peter Voor de Wind

Global Customer Service Manager. -

54%

van de klanten heeft het gevoel dat de klantenservice bijzaak is voor de meeste bedrijven waar ze kopen.

76%

van de leidinggevenden in de detailhandel is het ermee eens dat klantenservice een essentiële bedrijfsprioriteit is.

31%

van de detailhandelaren is het er sterk mee eens dat ze voldoende investeren in supportinitiatieven.

Zendesk Case studies

Bewerkingen schalen om aan veranderende behoeften te voldoen

Onze geweldige staat van dienst voor het verbeteren van de prestaties van klanten is te zien op onze pagina Klantenverhalen, maar hier zijn een paar citaten over wat ze over ons te zeggen hebben.

Onze klanten hebben een ongelooflijke groei gezien door Zendesk te gebruiken.

Swapfiets

Maar met de juiste tools kan onze klantenservice de groeiambities van ons bedrijf bijbenen

Swapfiets is een Nederlands bedrijf dat een abonnementsservice voor fietsen aanbiedt - een soort verhuurservice waarbij je voor een vast maandelijks bedrag een fiets kunt huren.

Ze wendden zich tot Zendesk om te helpen met hun snelgroeiende bedrijf.

Voordat ik Zendesk ging gebruiken, betwijfelde ik of we alle nieuwe klanten een goede service-ervaring konden bieden, zegt Peter Voor de Wind, Global Customer Service Manager. Maar met de juiste tools kan onze klantenservice de groeiambities van ons bedrijf bijbenen.

Dat is ook waar Zendesk in beeld kwam vertelt Voor de Wind.Of eigenlijk was het dat al, maar de oplossing was nog niet geïmplementeerd. De oprichters van Swapfiets kozen voor Zendesk vanuit het idee dat ze een oplossing wilden hebben die de groei van het bedrijf kon bijbenen en mee kon schalen. Het feit dat zij zich als kleine startup al wilde meten met een gevestigde partij als Zendesk, geeft aan aan hoe ambitieus zij waren.”

Startselect

Zendesk is voor ons dé tool om ons werk goed te doen. In Zendesk hebben we een partner gevonden die garant staat voor doorontwikkeling.

Startselect is Europa's grootste officiële verkoper van online cadeaubonnen, mobiel- en gamecredits, abonnementen en digitale games. Ze wendden zich tot Zendesk om te helpen met hun snelgroeiende bedrijf.

Teamleider Mick de Ruiter richt zich op de juiste balans tussen klantgerichtheid en schaalbaarheid van de afdeling. Zendesk is voor ons dé tool om ons werk goed te doen. In Zendesk hebben we een partner gevonden die garant staat voor doorontwikkeling. Nieuwe kanalen kunnen snel gekoppeld worden, dit platform is toekomstbestendig, dat was voor ons een belangrijke eis. De keuze om over te stappen was dan ook niet moeilijk."

Verwante verhalen