EX TRENDS 2024

Ontgrendel de toekomst van intelligente EX

De werkplek zoals we die kennen, krijgt actief een nieuwe vorm door het wereldwijd toenemende gebruik van AI. Ons rapport staat vol met inzichten van meer dan 800 IT- en HR-leiders uit 17 landen, waaronder dat 83% van hen de waarde van AI voor zakelijke beslissingen erkent. 

De drie grote trends

Meer teams maken gebruik van AI

Als het gaat om AI is het al lang niet meer de vraag wanneer, maar hoe. Net zoals er voor CX AI-gedreven oplossingen werden gebruikt om ervaringen te optimaliseren, personalisatie te bieden en efficiëntie te verhogen, gebeurde dat voor EX ook. Ontdek hoe er dankzij AI-tools nieuwe mogelijkheden kwamen, waarbij 76% van de leiders een grotere verantwoordelijkheid en meer creativiteit als enkele van de belangrijkste resultaten beschouwt.

Aanpassingsvermogen krijgt veel aandacht

IT- en HR-managers benadrukken de balans tussen werk en privé. 84% vindt dat flexibele roosters en werklocaties hier een belangrijk onderdeel van zijn. Ze staan nu echter voor een uitdaging: het vinden van een balans tussen werknemerstevredenheid, productiviteit en teamcohesie. Ontdek hoe AI-gedreven EX tegenwoordig cruciaal is voor het aanpassingsvermogen van verspreide teams.

De beste EX berust op gegevens

Organisaties hechten steeds meer waarde aan EX voor zakelijk succes en omarmen datagedreven oplossingen. Met gegevens kun je de prestaties van werknemers op afstand evalueren, de bedrijfscultuur stimuleren en operationele inefficiënties opsporen, zodat je strategische beslissingen kunt nemen over de werknemerservaring en meer. 84% van de leiders beschouwt EX als een cruciale bedrijfsprioriteit.

83

87

79

%

%

%

zegt dat de werknemerservaring een topprioriteit is

zegt dat de werknemerservaring van invloed is op de klantervaring die wordt geboden

zegt dat de werkkwaliteit van werknemers beter wordt door AI

Aanvullende bronnen

e-Guide

Video

e-Guide

Tesco verhoogt het percentage selfservice van 30% naar 73%

Een effectieve werknemerservaring is cruciaal voor zakelijk succes

Lever de beste werknemerservaring met Zendesk

Maak gebruik van AI in HR voor betere werknemerservaringen en meer efficiëntie.

Ontdek hoe Tesco Zendesk gebruikt om aan de behoeften van zijn 300.000 werknemers te voldoen.

Ontdek hoe IT-leiders fragmentatie kunnen tegengaan en de volgende generatie EX kunnen leveren.

Ontdek de trends die van invloed zijn op de werkplek in ons EX Trends-rapport van 2024