• Aanmelden
  • Productondersteuning
  • Bedrijf
    • Over ons
    • Pers
    • Investeerders
    • Evenementen
    • Carrières
    • Diversiteit en inclusie
    • Duurzaamheid
    • Juridisch
  • Contact
  • English
    • English (US)
    • English (UK)
    • Español
    • Español (LATAM)
    • Português
    • Français
    • Deutsch
    • Italiano
    • Nederlands
    • English (Australia)
    • English (India)
    • English (Singapore)
    • 日本語
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Zendesk
  • Contact
  • Mobiel menu in/uitschakelen
  • Demo bekijken
  • Producten
    • Zendesk voor klantenservice

      De complete service-oplossing

    • Zendesk voor sales

      De moderne salesoplossing

    • Sunshine-platform

      Snel, open en flexibel

    • Apps Marketplace

      Apps, integraties en partners

  • Prijzen
    • Zendesk voor klantenservice

      De complete service-oplossing

    • Zendesk voor sales

      De moderne salesoplossing

  • Oplossingen
    • Onderneming

      Voer gesprekken bij elke schaalgrootte

    • Kleine en middelgrote bedrijven

      Groei zonder groeistuipen

    • Starters

      Geef jezelf een vliegende start

    • Werknemerservaring

      Behandel werknemers als klanten

    • Industrie

      Voorzie in de behoeften van de markt

    • Gespreksgerichte CRM

      Duurzame relaties met klanten opbouwen

  • Demo
  • Informatiebronnen
    • Blog

      Handleidingen, rapporten en best practices

    • Evenementen en webinars

      Met ons kom je tot nieuwe inzichten, waar je ook bent

    • Community

      Maak contact, leer en praat met Zendesk-gebruikers

    • Professionele diensten

      Krijg praktische hulp, gerichte ondersteuning of deskundige begeleiding

    • What’s New bij Zendesk

      Bekijk de nieuwe productupdates

    • API en ontwikkelaars

      Info over het met Zendesk maken van software

    • Partners

      Hoe je een Zendesk-partner vindt of wordt

    • Verhalen van klanten

      Ontdek hoe succes met Zendesk eruit ziet

  • Meer
    • Bedrijf
      • Contact
      • Over ons
      • Pers
      • Investeerders
      • Evenementen
      • Carrières
      • Diversiteit en inclusie
      • Duurzaamheid
      • Juridisch
    • Taal
      • English (US)
      • English (UK)
      • Español
      • Español (LATAM)
      • Português
      • Français
      • Deutsch
      • Italiano
      • Nederlands
      • English (Australia)
      • English (India)
      • English (Singapore)
      • 日本語
      • 한국어
      • 繁體中文 (台灣)
      • 繁體中文 (香港特區)
      • ไทย
  • Start gratis trial
  • Contact
  • Aanmelden

Klantervaring-trendsrapport 2021

Klantervaringen voor een nieuw tijdperk

Bekijk alle klantervaring-trends

Het afgelopen jaar bracht snelle en ongekende veranderingen met zich mee.

De wereldwijde pandemie heeft niet alleen de manier waarop we leven, samenwerken en contact maken veranderd, ook zijn klanten door economische en sociale ontwrichting gedwongen om hun waarden opnieuw te bekijken. Daarnaast is wat klanten verwachten van de bedrijven waar ze zaken mee doen veranderd.

We zijn al een lange tijd op weg naar een digitale wereld waar de interacties tussen klanten en bedrijven, en bedrijven en hun medewerkers niet meer gebonden zijn aan fysieke ruimtes.Hoewel het idee van een digitale transformatie zeker niet nieuw is, is het voor bedrijven nog nooit zo belangrijk geweest om door te zetten, omdat ze anders het risico lopen later een inhaalslag te moeten maken.In één klap gingen bedrijven door lockdown-bestellingen over tot bijna exclusief online verkopen. Ook werden bedrijven van alle maten gedwongen om na te denken over de toekomst van hun werkruimte en moesten ze voldoen aan de nieuwe verwachtingen van hun klanten.

20% Het gemiddeld aantal wekelijkse supportaanvragen is sinds het begin van de pandemie met 20 procent gestegen.

In deze tijd van heftige veranderingen, met meer engagement dan ooit, hebben bedrijven zich moeten aanpassen op manieren die ze nooit voor mogelijk hielden. Daarnaast is klantervaring in deze periode alleen maar belangrijker geworden. Klanten willen snelheid en gemak, maar als het om belangrijke zaken gaat zijn ze ook op zoek naar empathie en betrokkenheid.Dat is een hoge lat, zeker in deze bijzonder uitdagende tijd. Bedrijven die investeren in oplossingen die ze helpen om slimmer te werken en zich snel aan te passen aan de veranderende voorkeuren van klanten zijn echter beter voorbereid op wat er nog komen gaat.

Over onze data

Welkom bij het derde jaarlijkse Klantervaring-trendsrapport van Zendesk.

We hebben klanten, agenten, leiders in klantenservice en inkopers van technologie ondervraagd en de Zendesk-data van meer dan 90.000 bedrijven in 175 verschillende landen bekeken.

We hebben ook gekeken naar wat bedrijven die uitblinken in klantervaring onderscheidt van andere bedrijven. Op basis van de belangrijkste servicestatistieken (waaronder respons- en oplostijden en klanttevredenheid) hebben we gekeken naar wat goed presterende bedrijven anders doen dan bedrijven die gemiddeld en onder gemiddeld scoren.

Lees verder om meer te leren over hoe de ingrijpende veranderingen in 2020 de wereld van klantervaring hebben beïnvloed en dat zullen blijven doen, plus wat je team kan doen om bij te blijven.

29000
5000
7000
4000
2000
37000
6000
  • Verenigde Staten
  • Afrika en het Midden-Oosten
  • Canada
  • Azië
  • Midden- en Zuid-Amerika
  • Australië en Nieuw-Zeeland
  • Europa

Ontdek trends

  • 01

    Klantervaring in de schijnwerpers

  • 02

    Conversational groeit gestaag

  • 03

    Blijf flexibel

  • 04

    Het nieuwe werken is hier

  • 05

    De omslag naar digitaal

  • Aanbevolen werkwijzen

    Haal het meeste uit de trends van dit jaar

Zendesk

Koplopers in Klantenservice

Onze producten
  • Zendesk voor klantenservice
  • Zendesk voor sales
  • Sunshine-platform
  • Apps Marketplace
  • Productupdates
Belangrijkste functies
  • Ticketsysteem
  • Messaging & live chat
  • Helpcenter
  • Spraak
  • Communityforums
  • Rapporten & analyses
  • Answer Bot
  • Klantenservicesoftware
  • Ticketsysteemsoftware
  • Live chat-software
  • Kennisbank
  • Forumsoftware
  • Helpdesksoftware
Informatiebronnen
  • Beveiliging
  • Productondersteuning
  • Een demo aanvragen
  • Blog
  • Training
  • Partners
  • Webinars
  • Verhalen van klanten
  • Services
Bedrijf
  • Over ons
  • Pers
  • Investeerders
  • Evenementen
  • Carrières
  • Diversiteit en inclusie
  • Duurzaamheid
  • Contact
  • Sitemap
  • Systeemstatus
  • Juridisch
Favorieten
  • Wat is Zendesk?
  • Zendesk voor grote ondernemingen
  • Zendesk voor kleine bedrijven
  • Zendesk voor starters
  • Zendesk Benchmark
  • Gartner CRM Magic Quadrant
  • Trends op het gebied van klantervaring

Abonneer je om nieuws en updates van Zendesk te ontvangen.

Doe mee

Abonneer je op onze nieuwsbrief.

Geef een geldig e-mailadres op
Geef een geldig e-mailadres op.
E-mailadressen mogen niet beginnen met:
Door mijn persoonlijke gegevens in te dienen, geef ik Zendesk toestemming om mijn gegevens te verzamelen, te verwerken en op te slaan in overeenstemming met het Zendesk Privacybeleid. Zendesk gebruikt de informatie die je verstrekt om je in de toekomst af en toe e-mails te sturen over Zendesk-producten, -diensten en relevante inhoud. Ik kan me uitschrijven wanneer ik maar wil.
Ik begrijp en stem ermee in dat Zendesk mijn gegevens mag verzamelen, verwerken en bewaren overeenkomstig het privacybeleid van Zendesk als ik mijn persoonlijke gegevens indien.

Bedankt dat je je hebt ingeschreven voor onze nieuwsbrief! Je kunt je voorkeuren bijwerken of je afmelden wanneer je maar wilt.

Welkom bij de club!

Sorry, er ging iets mis!

Laad de pagina opnieuw en probeer het nog eens, of neem contact op met Zendesk voor hulp.

Gebruiksvoorwaarden Privacyverklaring Kennisgeving inzake cookies Cookie-Instellingen ©Zendesk 2023