• Aanmelden
  • Productondersteuning
  • Bedrijf
    • Over ons
    • Pers
    • Investeerders
    • Evenementen
    • Carrières
    • Diversiteit en inclusie
    • Juridisch
  • Contact
  • Engels
    • English (US)
    • English (UK)
    • Español
    • Español (LATAM)
    • Português
    • Français
    • Deutsch
    • Italiano
    • Nederlands
    • 日本語
    • Pусский
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Zendesk. Overtref de verwachtingen van elke klant.
  • Mobiel menu in/uitschakelen
  • Producten
    • Zendesk voor klantenservice

      De complete service-oplossing

    • Zendesk voor sales

      De moderne salesoplossing

    • Platform en API's

      Inclusief Zendesk Sunshine

    • Apps Marketplace

      Apps, integraties en partners

  • Prijzen
    • Zendesk voor klantenservice

      De complete service-oplossing

    • Zendesk voor sales

      De moderne salesoplossing

  • Oplossingen
    • Enterprise

      Voer gesprekken bij elke schaalgrootte

    • MKB

      Groei zonder groeistuipen

    • Starters

      Geef jezelf een vliegende start

    • Interne helpdesk

      Behandel werknemers als klanten

    • Industrie

      Voorzie in de behoeften van de markt

  • Demo
  • Services
  • Informatiebronnen
    • De bibliotheek

      Nieuws, tips en aanbevolen werkwijzen

    • Webinars

      Met ons kom je tot nieuwe inzichten, waar je ook bent

    • Webinars

      Met ons kom je tot nieuwe inzichten, waar je ook bent

    • Evenementen

      Laten we een afspraak maken, maar wel veilig afstand houden

    • API en ontwikkelaars

      Info over het met Zendesk maken van software

    • Partners

      Hoe je een Zendesk-partner vindt of wordt

    • Verhalen van klanten

      Ontdek hoe succes met Zendesk eruit ziet

  • Bedrijf
    • Contact
    • Over ons
    • Pers
    • Investeerders
    • Evenementen
    • Carrières
    • Diversiteit en inclusie
    • Social Impact
    • Juridisch
  • Taal
    • English (US)
    • English (UK)
    • Español
    • Español (LATAM)
    • Português
    • Français
    • Deutsch
    • Italiano
    • Nederlands
    • 日本語
    • Pусский
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Registreren
  • Aanmelden

Klantervaring-trendsrapport 2021

Klantervaringen voor een nieuw tijdperk

Bekijk alle klantervaring-trends

Het afgelopen jaar bracht snelle en ongekende veranderingen met zich mee.

De wereldwijde pandemie heeft niet alleen de manier waarop we leven, samenwerken en contact maken veranderd, ook zijn klanten door economische en sociale ontwrichting gedwongen om hun waarden opnieuw te bekijken. Daarnaast is wat klanten verwachten van de bedrijven waar ze zaken mee doen veranderd.

We zijn al een lange tijd op weg naar een digitale wereld waar de interacties tussen klanten en bedrijven, en bedrijven en hun medewerkers niet meer gebonden zijn aan fysieke ruimtes.Hoewel het idee van een digitale transformatie zeker niet nieuw is, is het voor bedrijven nog nooit zo belangrijk geweest om door te zetten, omdat ze anders het risico lopen later een inhaalslag te moeten maken.In één klap gingen bedrijven door lockdown-bestellingen over tot bijna exclusief online verkopen. Ook werden bedrijven van alle maten gedwongen om na te denken over de toekomst van hun werkruimte en moesten ze voldoen aan de nieuwe verwachtingen van hun klanten.

20% Het gemiddeld aantal wekelijkse supportaanvragen is sinds het begin van de pandemie met 20 procent gestegen.

In deze tijd van heftige veranderingen, met meer engagement dan ooit, hebben bedrijven zich moeten aanpassen op manieren die ze nooit voor mogelijk hielden. Daarnaast is klantervaring in deze periode alleen maar belangrijker geworden. Klanten willen snelheid en gemak, maar als het om belangrijke zaken gaat zijn ze ook op zoek naar empathie en betrokkenheid.Dat is een hoge lat, zeker in deze bijzonder uitdagende tijd. Bedrijven die investeren in oplossingen die ze helpen om slimmer te werken en zich snel aan te passen aan de veranderende voorkeuren van klanten zijn echter beter voorbereid op wat er nog komen gaat.

Over onze data

Welkom bij het derde jaarlijkse Klantervaring-trendsrapport van Zendesk.

We hebben klanten, agenten, leiders in klantenservice en inkopers van technologie ondervraagd en de Zendesk-data van meer dan 90.000 bedrijven in 175 verschillende landen bekeken.

We hebben ook gekeken naar wat bedrijven die uitblinken in klantervaring onderscheidt van andere bedrijven. Op basis van de belangrijkste servicestatistieken (waaronder respons- en oplostijden en klanttevredenheid) hebben we gekeken naar wat goed presterende bedrijven anders doen dan bedrijven die gemiddeld en onder gemiddeld scoren.

Lees verder om meer te leren over hoe de ingrijpende veranderingen in 2020 de wereld van klantervaring hebben beïnvloed en dat zullen blijven doen, plus wat je team kan doen om bij te blijven.

29000
5000
7000
4000
2000
37000
6000
  • Verenigde Staten
  • Afrika en het Midden-Oosten
  • Canada
  • Azië
  • Midden- en Zuid-Amerika
  • Australië en Nieuw-Zeeland
  • Europa

Ontdek trends

  • 01

    Klantervaring in de schijnwerpers

  • 02

    Conversational groeit gestaag

  • 03

    Blijf flexibel

  • 04

    Het nieuwe werken is hier

  • 05

    Het digitale omslagpunt

  • Aanbevolen werkwijzen

    Haal het meeste uit de trends van dit jaar

Zendesk

Kampioenen in Klantenservice

Onze producten
  • Zendesk voor klantenservice
  • Zendesk voor sales
  • Platform en API's
  • Apps Marketplace
  • Productupdates
Belangrijkste functies
  • Ticketsysteem
  • Messaging en live chat
  • Helpcenter
  • Voice
  • Communityforums
  • Rapporten en analyses
  • Answer Bot
  • klantenservice software
  • Ticketsysteemsoftware
  • Live chatsoftware
  • Kennisbank
  • Forumsoftware
  • Helpdesksoftware
  • Beveiliging
Informatiebronnen
  • Productondersteuning
  • Een demo aanvragen
  • De bibliotheek
  • Training
  • Partners
  • Webinars
  • Webinars
  • Verhalen van klanten
  • Services
Bedrijf
  • Over ons
  • Pers
  • Investeerders
  • Evenementen
  • Carrières
  • Diversiteit en inclusie
  • Social Impact
  • Contact
  • Sitemap
  • Systeemstatus
  • Help bij producten
  • Juridisch
Favorieten
  • Zendesk voor grote ondernemingen
  • Zendesk voor starters
  • Zendesk Benchmark
  • Zendesk voor kleine bedrijven
  • Gartner CRM Magic Quadrant
  • Trends op het gebied van klantervaring

Doe mee

Abonneer je op onze nieuwsbrief.

Geef een geldig e-mailadres op
Stuur mij ook af en toe e-mails over producten en services van Zendesk. (Je kunt je op elk moment uitschrijven.)
Selecteer een optie

Welkom bij de club!

Er is iets fout gegaan.

Laad de pagina opnieuw en probeer het nog een keer, of e-mail ons rechtstreeks op support@zendesk.com.

Gebruiksvoorwaarden Privacybeleid Cookiebeleid ©Zendesk 2021