• Aanmelden
  • Productondersteuning
  • Bedrijf
    • Over ons
    • Pers
    • Investeerders
    • Evenementen
    • Carrières
    • Diversiteit en inclusie
    • Juridisch
  • Contact
  • Engels
    • English (US)
    • English (UK)
    • Español
    • Español (LATAM)
    • Português
    • Français
    • Deutsch
    • Italiano
    • Nederlands
    • 日本語
    • Pусский
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Zendesk. Overtref de verwachtingen van elke klant.
  • Mobiel menu in/uitschakelen
  • Producten
    Producten

    Support Suite

    De volledige service-ervaring

    Sales Suite

    De moderne salesoplossing

    • Support

      Geïntegreerde klantenservice

    • Guide

      Kennisbank en slimme selfservice

    • Chat

      Live chat en messaging

    • Talk

      Callcenter software

    • Sell

      Sales CRM

    • Explore

      Analyse en rapporten

    • Gather

      Communityforum

    Platform
    • Zendesk Sunshine

      Het Zendesk-platform: open, flexibel en krachtig genoeg om de beste klantervaringen te creëren

    • Sunshine Conversations

      Een nieuw onderdeel van Sunshine waarmee je interactieve berichtervaringen kunt creëren

    • Apps Marketplace

      Blader door apps, integraties en partners

  • Prijzen
  • Oplossingen
    Bedrijfstak
    • Financiële dienstverlening
    • Overheid
    • Medisch
    • Productie
    • Media
    • Retail
    BEDRIJFSTYPE
    • Onderneming
    • MKB
    • Starters
    GEBRUIKSSCENARIO
    • Selfservice
    • Omnichannel
    • Interne helpdesk
  • Demo
  • Services
  • Informatiebronnen

    Informatiebronnen

    • Bibliotheek

      Richtlijnen, onderzoek, video's en resources

    • Evenementen

      Kom ons opzoeken

    • Partners

      Hoe je een Zendesk-partner vindt of wordt

    • Blog

      Nieuws, tips en aanbevolen werkwijzen

    • Live webinars

      Online-evenementen

    • API en ontwikkelaars

      Info over het met Zendesk maken van software

    • Verhalen van klanten

      Ontdek hoe succes met Zendesk eruit ziet

    • Zendesk Relate

      Onze wereldwijde gebruikersconferentie. En ons digitale magazine.

    • Terugkerende klanten

      Een podcast over geweldige klantervaringen

  • Bedrijf
    • Contact
    • Over ons
    • Pers
    • Investeerders
    • Evenementen
    • Carrières
    • Diversiteit en inclusie
    • Social Impact
    • Juridisch
  • Taal
    • English (US)
    • English (UK)
    • Español
    • Español (LATAM)
    • Português
    • Français
    • Deutsch
    • Italiano
    • Nederlands
    • 日本語
    • Pусский
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Registreren
  • Aanmelden
Juridische informatie en bronnen
  • Contact Information
  • Klanten en partners
  • Beleid en procedures
  • Trademarks and Intellectual Property
  • Inkoop en leveranciers
Klanten en partners
  • Gebruiksvoorwaarden website
  • Privacybeleid
  • EU-gegevensbescherming
  • Cookiebeleid
  • Master Subscription Agreement
  • Ontwikkelaar van toepassing en API-licentieovereenkomst
  • Referral Partner Agreement
  • Serviceovereenkomst inschrijving doorverkopers
  • Gebruiksvoorwaarden marktplaats
  • Privacymelding kandidaat

EU-gegevensbescherming

Meer informatie over beveiligingsmiddelen
  • Overzicht
  • EU-richtlijn gegevensbescherming
  • AVG
  • Bindende bedrijfsvoorschriften
  • Privacyschild
  • Informatiebronnen

Klik op de Zendesk-producten hieronder om de functies en functionaliteit te zien die in elk Zendesk-product beschikbaar is en die naleving van de AVG kunnen ondersteunen.

  • Zendesk Support
  • Zendesk Guide
  • Zendesk Chat
  • Zendesk Talk
  • Zendesk Explore
  • Zendesk Connect


Zendesk Chat

Het bereiken van de doelstellingen op het gebied van transparantie

Doel van de AVG-verplichtingen

Zorgen voor een transparante communicatie met betrokkenen met betrekking tot het verwerken van hun persoonsgegevens.

Ervoor zorgen dat betrokkenen op de hoogte worden gesteld van hun rechten onder de AVG.

Functies/functionaliteit om te werken aan naleving met de AVG-verplichtingen die op u van toepassing zijn

Zendesks mantelovereenkomst abonnement, privacybeleid en ondersteunend beleid bieden een transparante verklaring als informatie aan zijn klanten.

Daarnaast biedt Zendesk alle drie wettelijke mechanismen voor overdracht van persoonsgegevens over de grens van de EU, zoals hier aangegeven.

Uitzonderingen op de AVG-verplichtingen

Een gegevensbeheerder is uitgezonderd van deze verplichtingen als deze niet kan identificeren welke persoonsgegevens in zijn bezit betrekking hebben op de betreffende betrokkene (d.w.z. als persoonsgegevens geanonimiseerd zijn en niet opnieuw geïdentificeerd kunnen worden).

Voldoen aan de verplichtingen van toegang en correctie

Doel van de AVG-verplichtingen

Betrokkenen toestaan te verlangen dat een gegevensbeheerder alle fouten in hun persoonsgegevens corrigeert.

Functies/functionaliteit om te werken aan naleving met de AVG-verplichtingen die op u van toepassing zijn

Agenten hebben toegang tot hun profielen om onnauwkeurigheden aan te passen, zoals hier is beschreven. Agenten kunnen ook informatie van eindgebruikers bijwerken in individuele chats.

Voor meer informatie raadpleegt u Voldoen aan de AVG-richtlijnen in Zendesk Chat en Voldoen aan de AVG-richtlijnen in afzonderlijke chat accounts.

Uitzonderingen op de AVG-verplichtingen

Het toekennen van dit recht aan een betrokkene mag het intellectueel eigendom van een organisatie niet nadelig beïnvloeden (d.w.z. het verlenen van toegang aan een betrokkene mag niet inhouden dat bedrijfsgeheimen openbaar worden gemaakt).

Voldoen aan de verplichting van de doelstellingen betreft verwijderen

Doel van de AVG-verplichtingen

Betrokkenen het recht geven om hun persoonsgegevens te verwijderen als verdere verwerking niet gerechtvaardigd is.

Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat u de persoonsgegevens van uw klant moet verwijderen om te voldoen aan de AVG-verplichtingen.

Functies/functionaliteit om te werken aan naleving met de AVG-verplichtingen die op u van toepassing zijn

Klanten van Zendesk Chat kunnen profielinformatie van Chat-agenten verwijderen. Door de profielinformatie van Chat-agenten in Zendesk Chat te verwijderen, wordt de naam, e-mail, weergegeven naam en weergegeven afbeelding (avatar) van de Chat-agent ook verwijderd. Namen van Chat-agenten zullen weergegeven blijven in afschriften van Zendesk Chat, maar deze kunnen ook onafhankelijk worden verwijderd. Meer informatie vindt u hier en hier.

Uitzonderingen op de AVG-verplichtingen

Een bedrijf is niet verplicht gegevens te verwijderen behalve als één van de volgende redenen van toepassing is:

  • De persoonsgegevens zijn niet langer nodig met betrekking tot het doel waarvoor ze waren verzameld of anderszins verwerkt.
  • De betrokkene trekt zijn toestemming in en er zijn geen andere wettelijke redenen voor verwerking.
  • De betrokkene maakt bezwaar tegen verwerking en er zijn geen andere doorslaggevende wettelijke redenen voor verwerking.
  • De persoonsgegevens zijn onrechtmatig verwerkt.
  • De persoonsgegevens moeten worden gewist voor naleving van een wettelijke verplichting.
  • De persoonsgegevens zijn verzameld met betrekking tot het aanbieden van een dienst van de informatiemaatschappij aan een minderjarige jonger dan 16 jaar.

Voldoen aan de verplichting van beperking van verwerken

Doel van de AVG-verplichtingen

Betrokkenen het recht verlenen om de doelen te beperken, waarvoor de gegevensbeheerder de persoonsgegevens kan verwerken.

Uw klant heeft bijvoorbeeld een klacht tegen u ingediend of een rechtszaak aangespannen en het is uw beleid de verwerking te stoppen terwijl de klacht of de rechtszaak loopt.

Functies/functionaliteit om te werken aan naleving met de AVG-verplichtingen die op u van toepassing zijn

Zendesk heeft interne mechanismen vastgelegd en uitgevoerd voor het beperken van de verwerking van persoonsgegevens tot slechts een bepaald speciaal gebruik met betrekking tot producten en diensten van Zendesk.

Uitzonderingen op de AVG-verplichtingen

De eisen om verwerking te beperken zijn in het algemeen van toepassing onder dezelfde omstandigheden als het recht om te worden vergeten en/of als de volgende omstandigheden bestaan:

  • De nauwkeurigheid van de persoonsgegevens wordt betwist (en alleen voor zolang het duurt om de nauwkeurigheid te testen).
  • De verwerking is onrechtmatig en de betrokkene vraagt om beperking (en de betrokkene maakt geen gebruik van zijn recht te worden vergeten).
  • De gegevensbeheerder heeft de persoonsgegevens niet langer nodig voor het oorspronkelijke doel, maar heeft het nog wel nodig voor het vaststellen, uitoefenen of verdedigen van een wettelijk recht.
  • De verificatie van doorslaggevende redenen is niet afgerond (in het kader van een verzoek tot verwijdering).

De verplichting wat betreft overdraagbaarheid van gegevens

Doel van de AVG-verplichtingen

Betrokkenen het recht geven hun persoonsgegevens over te dragen tussen gegevensbeheerders.

Uw klant vraagt u bijvoorbeeld alle bijbehorende persoonsgegevens die u opslaat, te exporteren en aan hen te geven.

Functies/functionaliteit om te werken aan naleving met de AVG-verplichtingen die op u van toepassing zijn

Zendesk Chat biedt de mogelijkheid chatafschriften te exporteren, zoals hier is beschreven.

Rapportgegevens van Zendesk Chat kunnen worden geëxporteerd, zoals hier is beschreven.

Meer informatie vindt u hier en hier.

Uitzonderingen op de AVG-verplichtingen

Geïmpliceerde en afgeleide persoonsgegevens (bijv. een kredietscore of gezondheidsbeoordeling) zijn niet inbegrepen, omdat deze niet zijn "verstrekt door de betrokkene".

Gegevensbeheerders zijn niet verplicht persoonsgegevens te behouden enkel en alleen in het kader van het verstrekken van een kopie van de persoonsgegevens conform een mogelijk verzoek van een betrokkene.

Voldoen aan de verplichting van bezwaar

Doel van de AVG-verplichtingen

Betrokkenen het recht geven hun persoonsgegevens over te dragen tussen beheerders.

Functies/functionaliteit om te werken aan naleving met de AVG-verplichtingen die op u van toepassing zijn

Zendesk heeft interne mechanismen vastgelegd en uitgevoerd om:

  • De verwerking van persoonsgegevens te stoppen gebaseerd op speciale verzoeken van betrokkenen, bevestigde instructies van Zendesks klant in zijn hoedanigheid als gegevensbeheerder en bepaalde redenen tot bezwaar van verwerking.
  • De verwerking voor directe marketingdoeleinden op verzoek te stoppen.
  • De verwerking van persoonsgegevens voor wetenschappelijke, historische of statistische doeleinden te stoppen.

Uitzonderingen op de AVG-verplichtingen

De gegevensbeheerder moet de verwerking op verzoek stoppen tenzij:

  • De gegevensbeheerder aantoont dat er dwingende legitieme redenen zijn voor de verwerking die voorrang hebben op de belangen, rechten en vrijheden van de betrokkene.
  • De gegevensbeheerder heeft de gegevens nodig ter vaststelling, uitoefening of verdediging van wettelijke rechten.
  • Verwerking voor wetenschappelijke, historische of statistische redenen wordt uitgevoerd uit overwegingen van algemeen belang.

Voortgezet gebruik van deze website betekent dat u akkoord gaat met het gebruik van cookies overeenkomstig ons Cookiebeleid. 

Onze producten
  • Support Suite
  • Sales Suite
  • Support
  • Guide
  • Chat
  • Talk
  • Sell
  • Explore
  • Gather
  • Sunshine
  • Sunshine Conversations
  • Integraties en apps
  • Productupdates
Belangrijkste functies
  • klantenservicesoftware
  • Ticketingsysteem
  • Kennisbank
  • Communityforums
  • Helpdesksoftware
  • Beveiliging
  • Technische specificaties
Informatiebronnen
  • Productondersteuning
  • Een demo aanvragen
  • De bibliotheek
  • Training
  • Services en partners
  • Relate van Zendesk
  • Webinars
  • Webinars
  • Verhalen van klanten
  • Services
Bedrijf
  • Over ons
  • Pers
  • Investeerders
  • Evenementen
  • Carrières
  • Diversiteit en inclusie
  • Social Impact
  • Contact
  • Sitemap
  • Systeemstatus
  • Help bij producten
  • Juridisch
Favorieten
  • Zendesk voor grote ondernemingen
  • Zendesk voor starters
  • Zendesk Benchmark
  • Zendesk voor kleine bedrijven
  • Gartner CRM Magic Quadrant
  • Trends op het gebied van klantervaring
Doe mee

Abonneer je op onze nieuwsbrief.

Geef een geldig e-mailadres op
Stuur mij ook af en toe e-mails over producten en services van Zendesk. (Je kunt je op elk moment uitschrijven.)
Selecteer een optie

Welkom bij de club!

Er is iets fout gegaan.

Laad de pagina opnieuw en probeer het nog een keer, of e-mail ons rechtstreeks op support@zendesk.com.

Gebruiksvoorwaarden Privacybeleid Cookiebeleid ©Zendesk 2019