Juridische informatie en bronnen
Klik op de Zendesk-producten hieronder om de functies en functionaliteit te zien die in elk Zendesk-product beschikbaar is en die naleving van de AVG kunnen ondersteunen.
Het bereiken van de doelstellingen op het gebied van transparantie
Doel van de AVG-verplichtingen |
Zorgen voor een transparante communicatie met betrokkenen met betrekking tot het verwerken van hun persoonsgegevens. Ervoor zorgen dat betrokkenen op de hoogte worden gesteld van hun rechten onder de AVG. |
Functies/
|
Zendesks mantelovereenkomst abonnement, privacybeleid en ondersteunend beleid bieden een transparante verklaring als informatie aan zijn klanten. Daarnaast biedt Zendesk alle drie wettelijke mechanismen voor overdracht van persoonsgegevens over de grens van de EU, zoals hier aangegeven. |
Uitzonderingen op de AVG-verplichtingen |
Een gegevensbeheerder is uitgezonderd van deze verplichtingen als deze niet kan identificeren welke persoonsgegevens in zijn bezit betrekking hebben op de betreffende betrokkene (d.w.z. als persoonsgegevens geanonimiseerd zijn en niet opnieuw geïdentificeerd kunnen worden). |
Voldoen aan de verplichtingen van toegang en correctie
Doel van de AVG-verplichtingen |
Betrokkenen toestaan te verlangen dat een gegevensbeheerder alle fouten in hun persoonsgegevens corrigeert. |
Functies/
|
Agenten hebben toegang tot hun profielen om onnauwkeurigheden aan te passen, zoals hier is beschreven. Agenten kunnen ook informatie van eindgebruikers bijwerken in individuele chats. Voor meer informatie raadpleegt u Voldoen aan de AVG-richtlijnen in Zendesk Chat en Voldoen aan de AVG-richtlijnen in afzonderlijke chat accounts. |
Uitzonderingen op de AVG-verplichtingen |
Het toekennen van dit recht aan een betrokkene mag het intellectueel eigendom van een organisatie niet nadelig beïnvloeden (d.w.z. het verlenen van toegang aan een betrokkene mag niet inhouden dat bedrijfsgeheimen openbaar worden gemaakt). |
Voldoen aan de verplichting van de doelstellingen betreft verwijderen
Doel van de AVG-verplichtingen |
Betrokkenen het recht geven om hun persoonsgegevens te verwijderen als verdere verwerking niet gerechtvaardigd is. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat u de persoonsgegevens van uw klant moet verwijderen om te voldoen aan de AVG-verplichtingen. |
Functies/
|
Klanten van Zendesk Chat kunnen profielinformatie van Chat-agenten verwijderen. Door de profielinformatie van Chat-agenten in Zendesk Chat te verwijderen, wordt de naam, e-mail, weergegeven naam en weergegeven afbeelding (avatar) van de Chat-agent ook verwijderd. Namen van Chat-agenten zullen weergegeven blijven in afschriften van Zendesk Chat, maar deze kunnen ook onafhankelijk worden verwijderd. Meer informatie vindt u hier en hier. |
Uitzonderingen op de AVG-verplichtingen |
Een bedrijf is niet verplicht gegevens te verwijderen behalve als één van de volgende redenen van toepassing is:
|
Voldoen aan de verplichting van beperking van verwerken
Doel van de AVG-verplichtingen |
Betrokkenen het recht verlenen om de doelen te beperken, waarvoor de gegevensbeheerder de persoonsgegevens kan verwerken. Uw klant heeft bijvoorbeeld een klacht tegen u ingediend of een rechtszaak aangespannen en het is uw beleid de verwerking te stoppen terwijl de klacht of de rechtszaak loopt. |
Functies/
|
Zendesk heeft interne mechanismen vastgelegd en uitgevoerd voor het beperken van de verwerking van persoonsgegevens tot slechts een bepaald speciaal gebruik met betrekking tot producten en diensten van Zendesk. |
Uitzonderingen op de AVG-verplichtingen |
De eisen om verwerking te beperken zijn in het algemeen van toepassing onder dezelfde omstandigheden als het recht om te worden vergeten en/of als de volgende omstandigheden bestaan:
|
De verplichting wat betreft overdraagbaarheid van gegevens
Doel van de AVG-verplichtingen |
Betrokkenen het recht geven hun persoonsgegevens over te dragen tussen gegevensbeheerders. Uw klant vraagt u bijvoorbeeld alle bijbehorende persoonsgegevens die u opslaat, te exporteren en aan hen te geven. |
Functies/
|
Zendesk Chat biedt de mogelijkheid chatafschriften te exporteren, zoals hier is beschreven. Rapportgegevens van Zendesk Chat kunnen worden geëxporteerd, zoals hier is beschreven. |
Uitzonderingen op de AVG-verplichtingen |
Geïmpliceerde en afgeleide persoonsgegevens (bijv. een kredietscore of gezondheidsbeoordeling) zijn niet inbegrepen, omdat deze niet zijn "verstrekt door de betrokkene". Gegevensbeheerders zijn niet verplicht persoonsgegevens te behouden enkel en alleen in het kader van het verstrekken van een kopie van de persoonsgegevens conform een mogelijk verzoek van een betrokkene. |
Voldoen aan de verplichting van bezwaar
Doel van de AVG-verplichtingen |
Betrokkenen het recht geven hun persoonsgegevens over te dragen tussen beheerders. |
Functies/
|
Zendesk heeft interne mechanismen vastgelegd en uitgevoerd om:
|
Uitzonderingen op de AVG-verplichtingen |
De gegevensbeheerder moet de verwerking op verzoek stoppen tenzij:
|