Overslaan naar belangrijkste inhoud

1 min read

Optimaliseer je selfservice met de juiste metrics

Laatst gewijzigd 2 november 2020

Door analyses los te laten op je selfservice, krijg je inzicht in de data die je nodig hebt om zowel je klanten als je agenten een betere ervaring te bieden. Aan de hand van realtime data over welke content wordt gebruikt – waar, wanneer en door wie – kun je zien waarin een team fantastisch presteert en welke gebieden voor verbetering vatbaar zijn.

Het is een tweeledig proces: je moet de data voorhanden hebben en vervolgens op basis daarvan de juiste beslissingen omtrent selfservice nemen. In deze downloadbare gids kijken we hoe dat moet:

  • Analyseer veelvoorkomende aanvragen en bepaal hoe kunstmatige intelligentie je hierbij kan helpen
  • Bepaal welke artikelen het meest worden geraadpleegd om veranderingen in je organisatieproces door te voeren
  • Houd zoekresultaten nauwlettend in de gaten, met name wanneer die geen antwoord opleveren
  • Verhoog de klanttevredenheid en voldoe beter aan SLA’s met data en informatie over je kennisbank
  • Volg de betrokkenheid van agenten en maak het voor iedereen gemakkelijker om bij te dragen

Verwante verhalen

Artikel
4 min read

Vul je kennis aan met de Knowledge Capture-app

Een supportoperatie in de 21e eeuw kan niet zonder een uitgebreide kennisbank. Het implementeren daarvan is slechts de eerste stap, daarna komt het onderhoud.

Artikel
11 min read

Ticketescalatie: Wat het is en hoe ga je ermee om?

Ontdek hoe ticketescalatie werkt en waarom een gedegen escalatieproces belangrijk is voor je bedrijf.

Artikel
7 min read

De 8 beste modellen voor verandermanagement: Een guide ter vergelijking

De 8 beste modellen voor verandermanagement en de definities van verandermanagement

Artikel
11 min read

Op vaardigheden gebaseerde routering: Definitie, proces en best practices

Gebruik op vaardigheden gebaseerde routering om de ticketafhandeling te stroomlijnen en ervoor te zorgen dat klanten met een agent spreken die het beste in staat is hun problemen op te lossen. Dit verhoogt de klanttevredenheid en zorgt voor een prettigere klantervaring (CX).