Het Zendesk Employee Experience Trends-rapport

Ontdek hoe bedrijven manieren vinden om slimmer te werken, toptalent aan te trekken en de collectieve kracht van hun mensen in te zetten om te groeien.

Gepubliceerd 27 april 2022
Laatst gewijzigd 3 mei 2022

Interne supportteams (zoals HR, het juridische team en faciliteiten) staan op dit moment in het middelpunt van de belangstelling bij leiderschapsteams, van de backoffice tot de boardroom. Niet alleen leiden ze de inspanningen van bedrijven om de werkplek opnieuw vorm te geven, ze zijn ook een essentiële tool geworden bij het aantrekken en behouden van toptalent, zeker nu steeds meer werknemers overwegen hun baan op te zeggen.

Bedrijven concurreren tegenwoordig op hoe goed ze hun werknemers behandelen. Toch krijgen de interne teams die verantwoordelijk zijn voor dit belangrijke werk vaak niet de ondersteuning die ze nodig hebben om effectief te werk te gaan. Het kan (en moet) anders. Veranderen ze niet, dan kunnen interne supportteams te maken krijgen met problemen. Dit jaar wordt er een hoger opzeggingspercentage verwacht dan bij hun klantgerichte collega's.

Gelukkig hebben deze teams een duidelijk idee van wat ze nodig hebben om het tij te keren. Om bedrijven inzicht te geven in hun knelpunten en hoe deze verholpen kunnen worden, hebben we teamleden en managers van interne supportteams uit 21 landen ondervraagd voor ons Employee Experience Trends-rapport. In dit artikel lees je hoe je je interne teams, je werknemers en uiteindelijk je bedrijf blijvend kunt ondersteunen en helpen slagen, wat de toekomst ook brengt.