CX-trends in Europa 2021 (2): Het aantal digitale interacties in Europa en het Verenigd Koninkrijk is hoger dan ooit

Gepubliceerd 16 maart 2021
Laatst gewijzigd 16 maart 2021

Online bedrijven in sectoren zoals e-commerce, sociale media, entertainment en gaming stimuleren betrokkenheid met klanten.

UITGELICHTE GRAFIEKEN

Door interacties met sectoren die het hardst groeiden sinds de uitbraak van COVID-19 hebben klanten nieuwe verwachtingen gevormd. In de meeste landen van Europa is 70% van de klanten bereid meer uit te geven voor een goede klantenservice. 68% van de klanten in Europa koopt graag bij bedrijven die snelle en eenvoudige online transacties bieden, en 57% wil een betere klantervaring. Er zijn echter ook opvallende verschillen zoals in Duitsland, waar slechts 44% van de klanten meer wil uitgeven voor een betere online ervaring.

Fig. 1.Gemiddeld wekelijks ticketvolume per tijdseenheid voor online sectoren

Jaarlijkse groei van online bedrijven in 2020



Fig. 2. Het percentage klanten dat meer wil uitgeven voor een betere online ervaring en het percentage dat meer wil uitgeven voor een betere klantervaring

ANDERE GESELECTEERDE GRAFIEKEN IN DE KOMENDE WEKEN

MARCH 2021

  • (1): Messaging krijgt een impuls<
  • (2): CX-trends in Europa 2021 (2): digitale interacties in Europa en het Verenigd Koninkrijk gaan steeds verder hoog
  • (3): Hoogpresterende bedrijven zullen eerder omnichannel-ondersteuning hebben aangenomen
  • (4): In onzekere tijden is flexibiliteit cruciaal
  • (5): Als het gaat om het toevoegen van technologie, is het aan te passen of achterop te raken

Om deze trends nader te onderzoeken, verwijzen we je naar het Zendesk-rapport over trends op het gebied van klantervaring 2021.