CX Trends in Europa 2021 (10): Goed presterende supportteams stimuleren efficiëntie door meer tools voor workflowbeheer te gebruiken
In het Zendesk-rapport over trends op het gebied van klantervaring 2021 werd gekeken naar data van meer dan 90.000 bedrijven uit 175 landen op het Zendesk-platform, waaronder 29.000 bedrijven in Europa en het VK. In onze serie 'CX-trends in Europa' kijken we naar de interessantste bevindingen voor onze doelgroep in Europa en het VK.
Gepubliceerd 19 mei 2021
Laatst gewijzigd 19 mei 2021
Wat al bleek uit ons rapport van oktober 2020 over ontwikkeling van klantervaring wordt nu bevestigd door de recente CX-trends van 2021: goed presterende bedrijven hebben vaak meer tools voor workflowbeheer in gebruik genomen. Dit bevestigt dat het voor bedrijven van cruciaal belang is geworden om hun klanten te ontmoeten waar ze zijn.
UITGELICHTE GRAFIEKEN
Fig. 1. Goed presterende bedrijven stimuleren efficiëntie door meer tools voor workflowbeheer te gebruiken (hoge, gemiddelde en lage presteerder)
ANDERE GESELECTEERDE GRAFIEKEN IN DE KOMENDE WEKEN
- (1): Messaging krijgt een impuls
- (2): Digitale interacties in Europa en het Verenigd Koninkrijk gaan steeds verder hoog
- (3): Hoogpresterende bedrijven zullen eerder omnichannel-ondersteuning hebben aangenomen
- (4): In onzekere tijden is flexibiliteit cruciaal
- (5): Aanschaffen van technologie: aanpassen of achterblijven?
- (6): Teams willen zich snel aanpassen en slimmer werken
- (7): Bedrijven gaan steeds flexibeler werken
- (8): Kunstmatige intelligentie blijft een onderbenut hulpmiddel
- (9): De meeste bedrijven hebben geen toegang tot standaard klantgegevens
- (10): Goed presterende supportteams stimuleren efficiëntie door meer tools voor workflowbeheer te gebruiken

Klantervaring 2021
Lees ons laatste rapport over CX Trends in Europa om op de hoogte te blijven van de laatste trends.