Infographic

CX Trends in Europa (7): Bedrijven gaan steeds flexibeler werken

In het Zendesk-rapport over trends op het gebied van klantervaring 2021 werd gekeken naar data van meer dan 90.000 bedrijven uit 175 landen op het Zendesk-platform, waaronder 29.000 bedrijven in Europa en het VK. In onze serie 'CX-trends in Europa' kijken we naar de interessantste bevindingen voor onze doelgroep in Europa en het VK.

Gepubliceerd 28 april 2021
Laatst gewijzigd 26 mei 2021

Werkomgevingen zijn tijdens de pandemie razendsnel veranderd. Steeds meer teams hebben nieuwe tools en processen ingevoerd en zijn overgestapt op flexibel werken.  Wat zijn de trends in Europa en hoe verschillen de landen van elkaar?

  • De meeste teams willen investeren in nieuwe manieren om medewerkers te betrekken (59% in Europa en het Verenigd Koninkrijk samen)
  • 56% van de teams is overgestapt op werken op afstand
  • Veel teams beschikken nog niet over de juiste tools om goed op afstand te kunnen werken

Ongeveer 50% van de agents in de meeste Europese landen zegt niet over de juiste hulpmiddelen te beschikken om goed thuis te kunnen werken, maar er zijn er enkele opmerkelijke uitzonderingen: in de Benelux ligt dit percentage op slechts 29% en in Scandinavië op maar liefst 72%. 



UITGELICHTE GRAFIEKEN

Fig. 1. Percentage managers dat niet over de juiste tools beschikt om het succes van teams op afstand te meten en percentage agents dat niet over de juiste tools beschikt om goed thuis te werken.

ANDERE GESELECTEERDE GRAFIEKEN IN DE KOMENDE WEKEN