E-BOEK

Klantloyaliteit cultiveren door het keuzeproces te begeleiden

Gepubliceerd 11 november 2018
Laatst aangepast 11 november 2018

Elke klant heeft graag een groot aantal keuzemogelijkheden, toch? Nou, misschien toch niet. Gedragswetenschappers doen al decennia lang onderzoek naar de keuzes die consumenten maken. En de resultaten geven aan dat het allemaal niet zo eenvoudig is. Alles wijst erop dat consumenten niet noodzakelijkerwijs de optie kiezen die ze het meeste voordeel biedt. Het lijkt erop dat klanten keuzes maken lastig vinden. Consumenten geven de voorkeur aan een eenvoudige oplossing.

Zendesk is samen met Dr. Tony Hockley van de London School of Economics & Political Science op zoek gegaan naar het antwoord op de vraag wat de impact van keuzemogelijkheden en de moeite die de klant doet om tot een beslissing te komen is op merkperceptie en uiteindelijk op loyaliteit. Dit is de eerste in een serie van 3 e-books over gedragseconomie en merkinteracties.

In dit e-book gaan wij in op onderzoeken naar besluitvorming bij keuzemogelijkheden die de afgelopen 60 jaar zijn uitgevoerd. Ook nemen wij u mee naar de toekomst en geven wij u praktische adviezen voor hoe u deze onderzoeken kunt toepassen om geweldige klantrelaties op te bouwen en hoe u klantloyaliteit kunt cultiveren door klanten te ondersteunen bij het maken van keuzes.

Download hieronder het e-book 'Klantloyaliteit cultiveren'.