Infographic
CX-trends in Europa 2021 (5): Aanschaffen van technologie: aanpassen of achterblijven?
In het Zendesk-rapport over trends op het gebied van klantervaring 2021 werd gekeken naar data van meer dan 90.000 bedrijven uit 175 landen op het Zendesk-platform, waaronder 29.000 bedrijven in Europa en het VK. In onze serie 'CX-trends in Europa' kijken we naar de interessantste bevindingen voor onze doelgroep in Europa en het VK.
Gepubliceerd 7 april 2021
Laatst gewijzigd 19 april 2021
De meeste bedrijven in Europa en het Verenigd Koninkrijk zijn van plan meer technologie te gaan gebruiken. We onderzochten hoe de coronacrisis van invloed was op de houding van bedrijven met betrekking tot het investeren in de volgende initiatieven.
- In Europa en het Verenigd Koninkrijk zegt 46% van de bedrijven dat de digitale overstap met 1-2 jaar versneld is, en volgens 25% is dat zelfs met 4-7 jaar
- Leidinggevenden verwachten grotere budgetten voor CX en interne helpdesks (IHD)
- Bedrijven geven vooral prioriteit aan omnichannel-service (70% heeft hier een hoge of stijgende investering in), flexibele technologie (67%), het verbeteren van de IT-veiligheid en tools voor samenwerking (67%)
UITGELICHTE GRAFIEKEN
Fig. 1. Welke invloed heeft de coronacrisis gehad op de houding van je bedrijf ten aanzien van investeringen in de volgende initiatieven (percentage van de ondervraagde technische besluitvormers)?
ANDERE GESELECTEERDE GRAFIEKEN IN DE KOMENDE WEKEN
MARCH 2021
- (1): Messaging krijgt een impuls
- (2): Digitale interacties in Europa en het Verenigd Koninkrijk gaan steeds verder hoog
- (3): Hoogpresterende bedrijven zullen eerder omnichannel-ondersteuning hebben aangenomen
- (4): In onzekere tijden is flexibiliteit cruciaal
- (5): Als het gaat om het toevoegen van technologie, is het aan te passen of achterop te raken