Infographic

CX-trends in Europa 2021 (5): Aanschaffen van technologie: aanpassen of achterblijven?

In het Zendesk-rapport over trends op het gebied van klantervaring 2021 werd gekeken naar data van meer dan 90.000 bedrijven uit 175 landen op het Zendesk-platform, waaronder 29.000 bedrijven in Europa en het VK. In onze serie 'CX-trends in Europa' kijken we naar de interessantste bevindingen voor onze doelgroep in Europa en het VK.

Gepubliceerd 7 april 2021
Laatst gewijzigd 26 mei 2021

De meeste bedrijven in Europa en het Verenigd Koninkrijk zijn van plan meer technologie te gaan gebruiken. We onderzochten hoe de coronacrisis van invloed was op de houding van bedrijven met betrekking tot het investeren in de volgende initiatieven.

  • In Europa en het Verenigd Koninkrijk zegt 46% van de bedrijven dat de digitale overstap met 1-2 jaar versneld is, en volgens 25% is dat zelfs met 4-7 jaar
  • Leidinggevenden verwachten grotere budgetten voor CX en interne helpdesks (IHD)
  • Bedrijven geven vooral prioriteit aan omnichannel-service (70% heeft hier een hoge of stijgende investering in), flexibele technologie (67%), het verbeteren van de IT-veiligheid en tools voor samenwerking (67%)

UITGELICHTE GRAFIEKEN

Fig. 1. Welke invloed heeft de coronacrisis gehad op de houding van je bedrijf ten aanzien van investeringen in de volgende initiatieven (percentage van de ondervraagde technische besluitvormers)?

ANDERE GESELECTEERDE GRAFIEKEN IN DE KOMENDE WEKEN

Om deze trends nader te onderzoeken, verwijzen we je naar het Zendesk-rapport over trends op het gebied van klantervaring 2021.