CX-trends in Europa 2021 (3): Bedrijven die goed presteren bieden doorgaans omnichannel-support
In het Zendesk-rapport over trends op het gebied van klantervaring 2021 werd gekeken naar data van meer dan 90.000 bedrijven uit 175 landen op het Zendesk-platform, waaronder 29.000 bedrijven in Europa en het VK. In onze serie 'CX-trends in Europa' kijken we naar de interessantste bevindingen voor onze doelgroep in Europa en het VK.
Gepubliceerd 24 maart 2021
Laatst gewijzigd 26 mei 2021
Vorig jaar introduceerden veel bedrijven in recordtempo nieuwe technologieën en tools. 56 procent van de voor het rapport ondervraagde bedrijven in het Nederland zegt dat de pandemie de ingebruikname van nieuwe technologieën heeft versneld. 37 procent van deze bedrijven liet weten dat het om een versnelling van één tot drie jaar gaat, en 19% denkt dat de introductie van nieuwe technologieën zelfs met vier tot zeven jaar is versneld.
Bedrijven die investeren in klantrelaties focussen op een naadloze omnichannel-service, hogere IT-veiligheid, flexibele technologieën, tools voor samenwerking en de digitale werkomgeving.
UITGELICHTE GRAFIEKEN
Hoeveel kanalen (zoals telefoon, e-mail, chat, sociale media) gebruik je op een gemiddelde dag om met je klanten te communiceren?
ANDERE GESELECTEERDE GRAFIEKEN IN DE KOMENDE WEKEN
- (1): Messaging krijgt een impuls
- (2): Digitale interacties in Europa en het Verenigd Koninkrijk gaan steeds verder hoog
- (3):Hoogpresterende bedrijven zullen eerder omnichannel-ondersteuning hebben aangenomen
- (4): In onzekere tijden is flexibiliteit cruciaal
- (5): Aanschaffen van technologie: aanpassen of achterblijven?
- (6): Teams willen zich snel aanpassen en slimmer werken
- (7): Bedrijven gaan steeds flexibeler werken
- (8): Kunstmatige intelligentie blijft een onderbenut hulpmiddel
- (9): De meeste bedrijven hebben geen toegang tot standaard klantgegevens
- (10): Goed presterende supportteams stimuleren efficiëntie door meer tools voor workflowbeheer te gebruiken